اخبار

آخربن اخبار منتشر شده در مورد Xperia Z4 Ultra ،Xperia Z4 Compact ،Xperia Z4 و Xperia Z4 Tablet

در آخرین ساعات روز سه شنبه به وقت لندن گزارش هایی منتشر شده که حاوی گمانه زنی هایی در مورد نسل یعدی خانواده Xperia Z شرکت سونی است. بر اساس این اخبار کسانی که گویا توانسته اند به منابع اطلاعاتی سونی نفوذ داشته باشند، مدعی شده اند که این شرکت در حال طراحی و ساخت مجموعه کاملی از نسل بعدی خانواده Z دستگاه های هوشمند خود است. به عبارت دیگر، پرچم دار آتی این شرکت یعنی اسمارتفون Xperia Z4 و همچنین نسخه Compact آن، تبلت Xperia Z4 و البته فبلتی با عنوان Xperia Z4 Ultra در این لیست قرار دارند. به این ترتیب می توان حدس زد که سونی اینبار برنامه ریزی دقیق تری برای ارائه این مجموعه در نظر دارد.
علاوه بر این، منابع مذکور مدعی شده اند که سونی از شارژر بی سیم Qi در این سری استفاده خواهد کرد. همچنین سونی پوشش درب اسلات micro SD را نیز از سری جدید خانواده Z حذف کرده است. اینطور که به نظر می رسد، سونی در این نسل بازهم تلاش دارد تا تعداد درب هایی که به عنوان پوشش بر روی ورودی های این گجت ها استفاده می شوند را کاهش دهد. با این حال منابع تاکید دارند که علی رغم کم شدن تعداد این پوشش ها، تمامی این محصولات از گواهینامه ضد آب IP68 بهره خواهند برد.
البته این اطلاعات تنها به این موارد ختم نمی شوند. شایعات تاکید دارند که پرچم دار بعدی سونی Xperia Z4 از چیپست Snapdragon 810 به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده خواهد کرد. همچنین صفحه نمابش فبلت Xperia Z4 Ultra ابعادی مشابه نسل قبل یعنی ۶.۴ اینچ دارد، اما در نسل جدید پنل IPS با رزولوشن QHD جایگزین پنل قبلی خواهد شد. Xperia Z4 Compact نیز از همان ابعاد اسکرین ۴.۶ اینچی استفاده می کند اما در اینجا نیز ارتقا به رزولوشن FHD برای این گوشی جدید، گزارش شده است.
در نهایت این شایعات به تبلت Xperia Z4 نیز می رسند. بر اساس اخبار منتشر شده، تبلت بعدی سونی احتمالا همزمان با پرچم دار این شرکت و یا با اندکی اختلاف اما در همان محدوده زمانی، معرفی خواهد شد. این تبلت نیز از صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی بهره خواهد برد اما نکته جالب توجه این است که سونی در حال تست رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسلی بر روی این اسکرین است. با این حال به نظر می رسد که امکان استفاده از صفحه نمایشی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ در نسخه نهایی این تبلت محتمل تر باشد. علاوه بر این، طراحی این تبلت شباهت زیادی به Xperia Z3 Tablet compact خواهد داشت. این مسئله به این معنی است که تبلت Xperia Z4 حاشیه هایی باریکتر از تبلت های ۱۰ اینچی قبلی این شرکت خواهد داشت. از دیگر مشخصات ذکر شده در مورد تبلت Xperia Z4، می توان به بلندگوهای استریوی دوگانه و مشخصات سخت افزاری مشابه اسمارت فون Xperia Z4، یعنی چیپست Snpadragon 810 به همراه ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ گیگاباتی اشاره نمود.
اگر اطلاعات فوق حقیقی باشند، می توان گفت که سونی به طور جدی قصد دارد تا در سال آینده میلادی، با قدرت جایگاه خود را در میان محبوب ترین تولید کنندگان ابزارهای هوشمند تثبیت نماید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا