اخبار

در آخرین بیلد ویندوز ۱۰ شما می توانید همه ی لایسنس های خود را به حساب های آنلاین خود گره بزنید

از زمانی که مایکروسافت، فعال ساز محصولات خود را معرفی کرد، انتظار میرفت که این برنامه مشکل ساز بشود، کامپیوتر های شخصی را غیرفعال کند و رفتار متعادلی نداشته باشد. دوباره فعال سازی یک کامپیوتر که فکر می کند نسخه ی ویندوز شما اورجینال نیست، ممکن است بازه ای از فعال سازی دوباره با چند کلیک، تا تماس با پشتیبانی مایکروسافت را در بر بگیرد. حال این شرکت در نظر دارد تا این پروسه را ابری سازی کند و کد های فعال سازی ویندوز را با سیستم های خاصی به اشترااک بگذارد.
با استفاده از Activation Troubleshootet، کاربران می توانند یک لایسنس دیجیتالی ویندوز ۱۰ را با حساب مایکروسافت خود به اشتراک بگذارند. پس از این، آن ها قادر خواهند بود تا سخت افزار کامپیوتر خود را تغییر دهند و ویندوز را با لایسنسی که با حساب خود به اشتراک گذاشته اند، دوباره فعال سازند.
هنوز هم محدودیت هایی درباره ی این که هر فرد چند بار می تواند ویندوز خود را دوباره فعال سازی کند، وجود دارد اما مایکروسافت هنوز آن را اعلام نکرده است. یکی از فواید متد حسابی این است که مایکروسافت خواهد فهمید که شما دقیقا کدام نسخه ی ویندوز را تهیه کرده اید و خواهد توانست شما را برای بازیابی آن راهنمایی کند. برای بسیاری از کاربران، این موضوع زیاد اهمیت نخواهد داشت، اما اگر شما لایسنس نسخه ی پرو را تهیه کرده باشید و اشتباها نسخه ی هوم را نصب کرده باشید، می توانید بدون هیچ مشکلی لایسنس نسخه ی پرو ی خود را دوبار فعال سازی کنید.
چگونگی این که کاربران این قابلیت را دریافت خواهند کرد بستگی دارد که کاربران به مایکروسافت اجازه می دهند که از اطلاعات آن ها استفاده نماید یا خیر. سابقه ی این شرکت در هر دو موضوع در حد عالی نیست. حتی که نقطه ی جمع آوری اطلاعات برای جمع آوری اطلاعات شخصی طراحی نشده است و مایکروسافت کار خوبی برای مخابره ی طراحی خود انجام نداده است.
فاکتور بعدی که در اینجا توضیح داده نشده است، این است که این قابلیت جدید با کاربرانی که چندین لایسنس نسخه های مختلف این سیستم عامل را خریداری کرده اند رفتار خواهد کرد. اگر شما از نسخه ی آزمایشی ویندوز ۷ یا ۸٫۱ به ویندوز ۱۰ آپگرید رایگان نمایید، شما لایسنس آزمایشی خود را از دست خواهید داد و دیگر به آن دسترسی نخواهید داشت و باید با ویندوز ۱۰ بسازید.
جنبه ی دیگر این کار این است که همگام ساختن لایسنس ویندوز با حساب کاربری مایکروسافت می تواند کار بازگرداندن سیستم OEM پس از خطای درایو را راحت تر نماید. بیشتر OEM ها امروزه اطلاعات ریکاوری خود را درون یک درایو مجزا و به همراه شماره سریال کد گذاری شده، نگه می دارند. ذخیره ی این کد فعال سازی در حساب کاربری مایکروسافت، اگر احیانا کدگذاری شماره سریال با مشکل مواجه شد و یا پارتیشن بک آپ دچار مشکل شد می تواند نوع دومی از بک آپ را ایجاد کند.
سخن آخر این که برای مدت ۱۵ سال است که مایکروسافت به کاربران اجازه داده است تا ویندوز های فعال سازی نشده ی خود را یک پیام یادآوری فعال سازی، اجرا کنند. به نظر می رسد که در آپدیت سالیانه ی ویندوز، این کار تغییر خاصی نخواهد کرد، هر چند شما از قابلیت جدید استفاده کند یا نکنید.
 
منبع : تکفارس

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا