اخبار

آمار فروش گوشی در چین : ۱۰۴٫۷ میلیون دستگاه تنها در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۶

عدد منتشر شده از آمار فروش گوشی در چین بسیار حیرت انگیز بوده و بازار گوشی‌های هوشمند در چین هنوز هم بزرگ‌ترین بازار گوشی در جهان است. بازار هند توانسته در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته باشد اما به هیچ وجه حتی نزدیک به آمار فروش گوشی در چین نیز نرسیده است.
بسیاری از کمپانی‌های بزرگ گوشی ساز جهان در این سرزمین مستقر شده و حتی اگر بازار اشباع شده‌ای نیز به نظر برسد؛ همچنان قدرتمند است. نتایج آمار فروش گوشی در چین در کوارتر اول سال ۲۰۱۶ در Digitimes Research منتشر شد. نتایج کاملا شگفت‌انگیز است.
به گفته‌ی این منبع در سه ماهه‌ی اول امسال ۱۰۴٫۷ میلیون گوشی هوشمند در چین فروخته شده است. این عدد در مقایسه با سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۵ یک سقوط ۱۱٫۲ درصدی را نشان داده؛ اما خبر از افزایش فروش ۲۰٫۱ درصدی سالانه می‌دهد. در حال حاضر فروش گوشی‌های هوشمند در کوارتر اول امسال، ۳۳٫۸ درصد از فروش جهانی را شامل شده که واقعا حیرت انگیز است.
این فروش، تصویری واقعا رویایی برای کمپانی‌های بزرگ این حوزه است. کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند چینی در کوارتر اول امسال ۸۳ میلیون دستگاه فروخته‌ و با این فروش ۷۹٫۳ درصد از سهم این بازار بزرگ را از آنِ خود کردند. شرکت‌های بین‌المللی دیگر، ۲۱٫۷ میلیون گوشی هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول عرضه کرده‌ و با این آمار ۲۰٫۷ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند و این به معنای آن است که این شرکت‌ها در مقایسه با فصل قبل، کوارتر چهارم ۲۰۱۵، یک کاهش ۳۵٫۵ درصدی را در فروش تجربه کرده و نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، از کاهش ۱۷٫۵ درصدی سهم بازار، آزرده شده‌اند.
بر اساس گزارش منتشر شده در Digitimes، کمپانی هواوی – موفق‌ترین کمپانی چینی در سه ماهه‌ی گذشته – توانست ۱۴٫۱ میلیون گوشی هوشمند را به بازار عرضه کند. به دنبال آن کمپانی اوپو (Oppo) موفق به فروش ۱۲٫۲ میلیون دستگاه، کمپانی BBK با فروش ۱۱٫۸ میلیون دستگاه و شیائومی با عرضه‌ی ۸ میلیون گوشی هوشمند در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. کمپانی Coolpad با فروش ۵٫۴ میلیون گوشی در مکان پنجم ایستاد. به دنبال آن کمپانی Gionee با ۴٫۴ میلیون دستگاه، Meizu با ۳٫۶ میلیون و کمپانی ZTE با آمار فروش ۲٫۱ میلیون در جایگاه‌های بعدی ایستادند.
تا آنجا که به آمار فروش گوشی در چین توسط کمپانی‌های بین‌المللی مربوط می‌شود. کمپانی اپل یکی از موفق‌ترین‌ها بود. غول کوپرتینو موفق به فروش ۱۳٫۵ میلیون از گوشی‌های هوشمند خود شد. سامسونگ رقیب این کمپانی توانست در این کوارتر ۷٫۲ میلیون دستگاه عرضه کند و این در حالی است که کمپانی اچ تی سی موفق به فروش تنها ۳۰۰,۰۰۰ گوشی شد. دیگر کمپانی خارجی دیگر مایکروسافت بود که توانست ۲۰۰,۰۰۰ دستگاه عرضه کند و کمپانی‌های موتورولا، ال‌جی و سونی، همگی با هم ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه از محصولات خود را به این بازار تحمیل کنند. با این آمار فروش گوشی در چین، می‌توانید ببینید که کمپانی‌های چینی چقدر خوب توانسته‌اند بازار این کشور را به تصرف خود درآورند.
منبعandroidheadlines

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا