اخبار

هر آنچه که در مورد بازی Forza Horizon 3 باید بدانید

یکی از سورپرایزهای مایکروسافت در E3 2016 معرفی بازی Forza Horizon 3 بود. عنوانی که شاید به نوعی همه بازی‌بازان منتظر معرفی‌اش بودند. سری Forza Horizon مدتی است که مدال طلای سبک آرکید در مسابقات رانندگی را از Need For Speed ربوده است و نمایش خوبی از خود برجای گذاشته است. حال می‌خواهیم به ۱۳ مورد از اطلاعات مهمی که در رابطه با بازی منتشر شده است، اشاره کنیم.
بازی Forza Horizon 3 معرفی شد و بازی‌بازانِ ماشین‌باز، عطش سرعت و رانندگی دیوانه‎وار را از همین لحظه احساس می‌کنند. اطلاعات کوتاهی مثل تنوع بالای نقشه بازی و وسعت بالای آن، همراه با انبوهی از خودروهای جدید و مسابقاتی متنوع در حین معرفی بازی منتشر شدند؛ اما وبسایت گیم‌اسپات گفتگویی اختصاصی با تیم سازنده بازی داشته است و در زیر به ترتیب می‌خواهیم جزئیات بیشتری از بازی را به طور خلاصه‌وار بیان کنیم.
 

  1. نقشه‌ای وسیع و متنوع: نقشه جدید بازی که در حقیقت نقشه کشور استرالیا است، بزرگترین و متنوع‌ترین جهان بازی در کل سری Forza Horizon است. این نقشه تقریبا دوبرابر جهان Forza Horizon 2 است. مهم‌تر از همه، تنوع این جهان است. ساحل‌ها، جنگل‌ها، مناطق دورافتاده و نواحی شهری. این ممکن است بدین معنا باشد که بازی قرار است تجربه‌های جدیدی از رانندگی را ارائه دهد. مثل آفرود و مسابقات ۴*۴٫ این نقشه بزرگ با مجموعه‌ای وسیع از مسابقات و رقابت‌های متنوع پر شده است که به گفته سازندگان بیش از ۱۰۰ ساعت طول می‌کشد تا به پایان برسند.
  2. خودروهای بیشتر: بازی Forza Horizon 3 قرار است بیشتر از نسخه قبلی خودرو داشته باشد. در مجموع ۳۵۰ دستگاه خودرو در این بازی وجود خواهد داشت. از جمله خودروهای مربوط به آفرود، کامیونت‌های مسابقه‌ای و حتی خودروهای کلاسیک و عضلانی استرالیایی مثل ۷۴ Sandman.
  3. استفاده از آب و هوای طبیعی استرالیا: همه می‌دانیم که طبیعت استرالیا خارق‌العاده و شگفت‌آور است. تیم سازنده برای اینکه بازی هر چه طبیعی‌تر و باورپذیرتر از گذشته به نظر برسد، به کمک دوربین‌های بسیار قدرتمند، تصاویری از ابرهای استرالیا در آب و هواهای مختلف تهیه کرده‌اند. بنابراین در هنگام بازی هر نوع آب و هوایی را در هر ساعتی از روز مشاهده کنید، مطمئن باشید که در استرالیای واقعی نیز این آب و هوا، چنین فضایی را ایجاد خواهد کرد.
  4. حالت بازی Horizon Festival دوباره بازگشته است: حالت بازی Horizon Festival در این نسخه قرار است با تغییراتی همراه باشد. خلاف نسخه‌های قبلی که شما در اوایل کار و به نوعی وقتی تازه‌کار بودید وارد این بخش می‌شدید، اکنون برگزاری و شرکت در این فستیوال‌ها شغل اصلی شماست. شما تصمیم می‌گیرید که چه زمانی در این جشنواره‌ها شرکت کنید و چگونه آن را گسترش دهید. البته هنوز کاملا واضح نیست که قرار است تا چه حد بازی‌باز روی فستیوال‌ها کنترل داشته باشد؛ اما «رالف فولتون» (Ralph Fulton) از اعضای تیم سازنده، این اطمینان را به شما می‌دهد که بخش داستانی قدرتمندی در قسمت کمپین بازی وجود خواهد داشت.
  5. هر رقابتی در بازی را شخصی‌سازی کنید: وقتی شما قرار است مدیر برگزاری فستیوال‌ها باشید، پس طبیعی است که قدرت طراحی مراحل و رقابت‌ها را هم داشته باشید. بخش Horizon Blueprint این امکان را به شما خواهد داد. در این بخش شما می‌توانید اکثر جزئیات مسابقات را تغییر دهید. از زمان و آب و هوا گرفته تا نوع خودروهایی که مجاز به شرکت در مسابقه هستند. شما می‌توانید این رقابت‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و مهم‌تر از آن اینکه، وقتی دوستان شما آن مسابقه را انتخاب کنند، علاوه بر شکل اصلی آن مرحله، نسخه شخصی‌سازی شده نیز به عنوان گزینه‌ای جدید برای بازی‌باز نمایش داده می‌شود.
  6. رقابت مورد نظر خود را از بیخ و بن بسازید: اگر فکر می‌کنید شخصی‌سازی رقابت‌ها نمی‌تواند شما را به مقصودتان برساند، می‌توانید ابزار سازندگان بازی را در دست بگیرید و مسابقه موردنظر خود را بسازید. مسیر مسابقه و موسیقی مورد نظر را انتخاب کنید و سپس خودتان یک بار مسابقه را به اتمام برسانید تا رکورد شما سختی مسابقه را تعیین کند. هرگاه که مسابقه شما توسط دوستان‌تان با موفقیت سپری شود، شما می‌توانید این چالش را برای سایر بازی‌بازان نیز مشخص کنید. فولتون معتقد است که این بخش می‌تواند چالش‌های ارزشمندی را میان بازی‌بازان به وجود آورد.
  7. بخش داستانی بازی را با دوستان‌تان تکمیل کنید: اگر فکر می‌کنید طراحی مسابقات به خوبی نمی‌تواند شما را با بازی‌بازان دیگر پیوند دهد، می‌توانید بخش داستانی را نیز بصورت ۴ نفره و همراه با دوستان خود به اتمام برسانید. شما می‌توانید هر قسمت از بخش داستانی را که دوست داشته باشید تنها یا با دوستان بازی کنید و در هر دو حالت پیشرفت شما در بازی ذخیره می‌شود و مجبور نیستید یک مرحله را دوبار طی کنید.
  8. دوستان خود را استخدام کنید: زمانی که دوستان شما آنلاین نیستند نیز همچنان می‌توانید آن‌ها را در بازی خود داشته باشید. در واقع بازی عادات رانندگی هر بازی‌باز را ذخیره کرده و در هنگامی که آنلاین نباشند، هوش مصنوعی بازی با الهام از عادات رانندگی آن‌ها در بازی، همراه شما خواهد بود. به عنوان رئیس یک فستیوال، شما باید رانندگان تازه‌کار و بااستعداد را جذب کنید و چه کسی برای این کار بهتر از دوستان‌تان است. هر بار که کسی شما را استخدام کند، جایزه دریافت خواهید کرد، پس سعی کنید همیشه درصد پیروزی خود را بالا و زمان دورهای خود را پایین نگه دارید تا از گزینه‌های استخدام باشید.
  9. مسابقات پرش: علاوه بر مسابقات عادی مثل sprint race و time trial، قرار است در بازی Forza Horizon 3 شاهد رقابت‌هایی به نام Danger Sign Jumps باشیم. در این نوع از رقابت‌ها قرار است بیش از ۵۰ نقطه برای پرش در کل نقشه ایجاد شود و بازیکنان برای بدست آوردن بیشترین مسافت طی شده قبل از رسیدن به زمین با یکدیگر سرشاخ شوند. به گفته فولتون این قسمت‌ها که مراحل دریفت و ثبت سرعت نیز جزو آن هستند بخشی از گیم‌پلی وسیع بازی خواهد بود.
  10. شخصی‌سازی خودروها با گزینه‌های بیشتر: در Horizon 3 شاهد اضافه شدن امکانات جدیدی به بخش شخصی‌سازی هستیم. امکاناتی مثل قطعات مخصوص آفرود و رالی. همچنین بادی‌کیت‌ها و سایر قطعات تیونینگ خودرو از کمپانی‌های جدیدی مثل Rocket Bunny در دسترس خواهد بود. حتی شما می‌توانید راننده‌ای که داخل خودرو می‌نشیند را نیز خودتان انتخاب کنید.
  11. بازگشت بخش حراج خودرو: اگر نسخه‌های قبلی سری Forza Horizon را تجربه کرده باشید، حتما با دو بخش Auction House و Storefront آشنا هستید. این بخش با تغییراتی مثبتی همراه شده است تا شما را راحت‌تر به خودرو موردعلاقه‌تان برساند. با توجه به فیلترهای اعمال شده می‌توانید سریعا در بخش حراج، خودروی موردنظر را پیدا کنید. در بخش Storefront نیز می‌توانید تصاویری از خودروی خود تهیه کرده و به اشتراک بگذارید.
  12. موسیقی دلخواه خود را در بازی گوش دهید: نه فقط Forza Horizon بلکه هر بازی مسابقه‌ای دیگری بدون موسیقی نمی‌تواند چندان لذت‌بخش باشد. بر همین مبنا، تیم سازنده ایستگاه‌های رادیویی بیشتری به بازی اضافه کرده است که هر سبک از موسیقی از هیپ‌هاپ گرفته تا راک را در خود جای داده است. شما حتی می‌توانید به کمک برنامه Groove music موسیقی‌های موردعلاقه خود را به بازی اضافه کنید.
  13. قابلیت کراس‌ پلتفرم بین بازی‌بازان رایانه شخصی و اکس‌باکس وان: همانطور که می‌دانید بازی Forza Horizon 3 قرار است برای پلتفرم‌های اکس‌باکس وان و رایانه شخصی (ویندوز ۱۰) منتشر شود. فولتون این وعده را می‌دهد که بازی ار قابلیت‌های cross-save و cross-play پشتیبانی خواهد کرد. یعنی بازی‌بازان هر دو پلتفرم می‌توانند درون بازی با یکدیگر به رقابت‌ بپردازند. همچنین این عنوان دارای قابلیت cross-buy خواهد بود. یعنی شما بازی را برای هر پلتفرمی بخرید، می‌تواند روی پلتفرم دیگر نیز استفاده کنید.

 
بازی Forza Horizon 3
 

هر آنچه که در مورد بازی Forza Horizon 3 باید بدانید

 
بازی Forza Horizon 3 تا بدین لحظه بسیار جذاب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. البته خالی از لطف نیست که بگوییم ایده‌های این بازی شباهت‌هایی به ایده‌های بازی The Crew هم دارد که البته یوبی‌سافت نتوانست از پتانسیل بالای The Crew به خوبی استفاده کند. با توجه به اطلاعات منتشر شده، گویا با بهترین نسخه از سری Forza Horizon و البته یکی از بهترین و تعاملی‌ترین بازی‌های سبک مسابقه‌ای روبرو هستیم. البته تاکنون عناوین زیادی سعی کرده‌اند تا این سبک از بازی را با تعامل بیشتر بازی‌بازان همراه کنند؛ ولی هیچکدام نتواستند در حد و اندازه‌های مورد انتظار ظاهر شوند.
عنوان Forza Horizon 3 در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۶ (۶ مهر) برای پلتفرم‌های اکس‌باکس وان و رایانه شخصی (ویندوز ۱۰) منتشر خواهد شد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا