اخبار

آکیولس ریفت در صورت ساخته شدن مک های قدرتمند توسط اپل از آن‌ها پشتیبانی می‌کند

بنیان‌گذار آکیولس، پالمر لوکی با رد شایعه‌ی پشتیبانی ریفت از مک بوک‌های اپل بیان کرده است که کامپیوترهای اپل برای پشتیبانی ریفت به حد کافی قدرتمند نیستند.
بنیان‌گذار آکیولس در جدیدترین اظهار نظر خود بیان کرده است که کامپیوترهای اپل برای پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی ریفت به اندازه‌ی کافی قدرتمند نیستند.
او در جواب امکان پشتیبانی ریفت از مک‌ها، بیان کرده است: «این موضوع به اپل بستگی دارد که آیا می‌خواهد کامپیوتری پرقدرت بسازد یا خیر. اپل در حال حاضر از پردازنده‌هی قدرتمند گرافیکی بهره نمی‌برد و این مانعی در راه پشتیبانی ما از مک‌ها است. مک بوک پرو با پردازنده‌ی گرافیکی FirePro D700 در حدود ۶۰۰۰ دلار قیمت دارد و با این همه نمی‌تواند سخت‌افزار مورد نیاز ما را تامین کند.»
کامپیوترهای بالارده‌ی مک پرو با دو پردازنده‌های گرافیکی دوگانه و مجزا روانه‌ی بازار شده‌اند اما هدف از ساخت آن‌ها بیشتر انجام کارهای حرفه‌ای بوده است تا انجام بازی. هدست‌های واقعیت مجازی پیشرفته مانند وایو اچ‌تی‌سی و ریفت آکیولس نیاز به پردازنده‌های گرافیکی گیمینگ مانند GTX 970 انویدیا یا بالاتر دارند.
لوکی می‌افزاید: «اگر اپل پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند را مانند گذشته در اولویت قرار دهد ما خوشحال می‌شویم که ریفت از آن‌ها پشتیبانی کند. اما در حال حاضر دستگاه‌های موجود توانایی پشتیبانی را ندارند. یعنی حتی اگر ما نیز از لحاظ نرم‌فزاری از مک‌ها پشتیبانی کنیم، بسیاری از کاربران توانایی اجرای اکثر نرم‌افزارها را نخواهند داشت.»
البته مدیر عامل اپل، تیم کوک نیز به تازگی اظهار داشته است که واقعیت مجازی فناوری جذاب است. با این حال در آینده‌ی نزدیک ظاهرا مک‌های اپل توانایی میزبانی از پیشرفته‌ترین هدست‌های واقعیت مجازی را نخواهند داشت.
منبع theverge
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا