اخبار

آیا تبلت های ویندوزی موفق به شکست آیپد می شوند؟

ویندوز ۱۰ سیستم عاملی است که قرار است نه تنها بر روی پی سی و لپتاپ استفاده شود، بلکه بر روی تبلت ها نیز به کار رود. مایکروسافت نیز بر روی این مسئله تاکید دارد و بنابراین بر روی بهبود حالت Tablet Mode تمرکز کرده است.
تلاش های مایکروسافت در این زمینه قرار است طی سال ها آینده نتیجه بخش باشد و به نظر می رسد که فروش تبلت های ویندوزی تا سال ۲۰۱۹ به میزان فروش آیپد بسیار نزدیک شود. این مطلب را مطالعات Strategy Analytics نشان می دهد.
سیستم عامل ویندوز به عنوان یک سیستم عامل با کیفیت برای تبلت ها به شمار می رود و علت آن هم تلاش های مایکروسافت بوده است. البته تلاش های مایکروسافت برای ارتقای تبلت های ویندوزی هم در زمینه ی نرم افزار بوده است و هم سخت افزار، چرا که آن ها بهترین تبلت های ویندوزی را از نظر سخت افزار تولید می کنند.
در ۹ ماه اول سال ۲۰۱۵، میزان فروش تبلت های ویندوزی نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد افزایش یافته است و احتمالا همین روند صعودی تا پایان سال جاری میلادی نیز ادامه خواهد داشت تا فروش تبلت های ویندوزی به ۲۲ میلیون دستگاه برسد. معنی این اعداد و ارقام این است که ویندوز ۱۰ درصد بازار تبلت ها را در اختیار خواهد داشت.
تا قبل از سال ۲۰۱۹، انتظار می رود که رشد ویندوز ادامه داشته باشد و به سهم ۱۸ درصدی از بازار دست بیابد. آیپد با سهم ۲۳ درصدی همچنان بالاتر از ویندوز قرار خواهد گرفت و اندروید هم با ۵۹ درصد همچنان بیشترین سهم را از بازار تبلت ها خواهد داشت.
تا سال ۲۰۱۹، قطعا مایکروسافت و شرکایش تبلت های ویندوزی جدیدی را وارد بازار خواهند کرد، بنابراین اگر افراد بیشتری متوجه مزایای تبلت های ویندوزی شوند، این پیش بینی ها ممکن است به راحتی پشت سر گذاشته شود. بالاخره زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد و قطعا رقبای مایکروسافت هم در تمام این مدت تنها دست روی دست نخواهند گذاشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا