اخبار

آیا قابلیت های آیفون ۷ مسیر تکنولوژی را تغییر خواهد داد؟

شارژ بی‌سیم یکی از فن‌آوری هایی بود که در اکثر پرچمداران گوشی های هوشمند استفاده شد. سامسونگ آن را به یک عضو اساسی در گوشی های هوشمند بالارده اش تبدیل کرد و سایر کمپانی های مطرح نیز این فن‌آوری را دستگاه های خود استفاده کردند. اما اپل محصولاتش  را از این فن‌آوری دور نگه داشت؛ تا آنجا که مشخص شد آیفون ۷ قرار است یک تحول در مسیر تکنولوزی شارژ بی‌سیم ایجاد نماید.
با توجه به گزارشی که امروز به دستمان رسید، اپل در حال همکاری با استار آپ Energous است تا فن‌آوری به اسم WattUp را به آیفون ۷ اضافه کند. بنا بر گزارشات، این فن‌آوری انحصارا برای اپل تولید خواهد شد که به آیفون ها اجازه می‌دهد تا فاصله‌ی ۱۵ فوت ( ۴.۵ متر ) از محل شارژ فاصله بگیرند. این رویکرد  به لطف تراشه‌ای مجزا تحقق میابد. تراشه‌ی  Energous که درون گوشی جای خواهد گرفت و خوشبختانه آنقدر کوجک است که در اندازه‌ی کلی دستگاه موثر نخواهد بود.
این تراشه با یک نوع فرستنده همراه است که می‌تواند در هر نقطه از اتاق جای بگیرد. به عبارتی دیگر، تراشه WattUp که داخل آیفون ۷ قرار داده شده، با کمک یک فرستنده عمل می‌کند و گوشی هوشمند بدون نیاز به ایجاد اتصال به کابل و یا حتی قرار گیری روی پد مخصوص شارژ می‌شود. در واقع شما می‌توانید این فرستنده را در اتاق خواب و یا هرجای دیگر قرار دهید و طول روز باتری گوشی شما به شکل بی‌سیم شارژ شود. اگر اپل بتواند استفاده از WattUp به صورت انحصاری برای آیفون ها در اختیار بگیرد، فروش فرستنده های WattUp برای آیفون هایی که از چنین فن‎‌‌آوری بهره می‌برند، یک منبع در آمد جدید برای کمپانی اپل خواهد شد.
کمپانی Energous پیش از این اعلام کرده بود که سال ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ را برای عرضه محصول خود در نظر دارد. با این اوصاف اگر این فن‌آوری در آیفون ۷ گنجانده نشود، انتظار می‌رود آیفون  ۷اس به فن‌آوری یاد شده مجهز باشد.
باید اشاره کنیم که هیچ یک از دو کمپانی مذکور همکاری خود را علنی نکرده و این می‌تواند دلیل خوبی باشد برای اینکه اپل قصد دارد این فن‌آوری تحت انحصار خود در آورد. لوئیس باسنس ( Louis Basenese ) یکی از محققان حوزه فن‌آوری موفق شده شواهدی  مرتبط با همکاری این دو شرکت بیابد. در اوایل سال گذشته Energous قراردادی را با یک شرکت که نامش مخغی مانده بود منعقد کرد که بنا بر گزارشات شرکت دوم، یکی از پنج کمپانی برتر در زمینه دستگاهای الکترونیکی بود. باسنس با استفاده از یک فرآیند حذف، نهایتا از بین پنج نامزد سامسونگ، اپل، اچ‌پی، مایکروسافت و هیتاچی، کمپانی اپل را همان کمپانی دانست که در قرار داد با Energous مخفی باقی مانده بود.
لوئیس باسنس در این رابطه توضبح داد:

از این لیست می‌توان به راحتی اچ‌پی و هیتاچی را حذف کرد چرا که آنها تلفن هوشمند تولید نمی‌کنند. از آنجایی که سامسونگ هم تراشه انحصاری خودش را دارد پس می‌توانیم سامسونگ را نیز از لیست خارج کنیم. حال تنها اپل و مایکروسافت باقی میمانند. هر چند مایکروسافت هم یک تازه وارد  محسوب می‌شود و شایعه شده که قرار است از این صنعت خارج شود. بنابراین این شرکت نیز از گزینه ها کنار گیری می‌کند. با این وجود تنها اپل باقی می‌ماند.

فن‌آوری WattUp می‌تواند یک تحول در صنعت گوشی های هوشمند به وجود آورد و فروش جهانی گوشی های هوشمند را دوباره احیا کند. نظر شما در این خصوص چیست؟
منبع: phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا