اخبار

آیا لنز دوربین آیفون های اپل واقعاً از یاقوت کبود ساخته شده است؟

مدتی ست که شایعاتی در مورد استفاده از یاقوت کبود در گوشی های آیفون اپل به گوش می رسد. با توجه به شایعات و صحبت های اپل، تنها بخشی از آیفون که می تواند حاوی یاقوت کبود باشد لنز دوربین یا کاور تاچ آیدی ست چون یاقوت می تواند پوشش مناسبی برای جلوگیری از خش افتادن روی سطح این بخش ها باشد.
 
بر اساس ویدیوی جدیدی که توسط حساب توییتری JerryRigEverything منتشر شده، این فرضیات قطعی نیستند و نمی توان به طور ۱۰۰ درصد روی آنها حساب باز کرد. چرا که این ویدیو نشان می دهد اپل از یاقوت کبود خالص برای لنز دوربین استفاده نکرده و احتمالاً فقط یک لمینت یاقوتی روی شیشه معمولی کشیده است.
 
در این تست از یک ماشین XRF استفاده شده که در واقع یک میکروسکوپ الکترونی ست. این میکروسکوپ توانسته حقیقت ماجرا را آشکار کند. تست های بعدی نیز توسط ساعت تیسوت که به کاور یاقوتی مجهز است انجام شده و هنگامی که لنز آیفون خراش داده شده یک خط درجه ۶ در مقیاس سختی Mohs روی آن افتاده است اما ساعت تیسوت تنها یک خط درجه ۸ را تجربه کرده است.
 
 
از لحاظ فنی می توان پیش بینی کرد که احتمالاً درصدی از یاقوت در ماده سازنده این بخش ها وجود دارد و شاید میزان بسیار کم یا ناخالصی از آن به عنوان پوشش لنز به کار گرفته شده باشد تا بتواند خاصیت ارتجاعی را به این قسمت ها اضافه کند. در هر حال می توان حدس زد که چند تن از کاربران آیفون با شنیدن این خبر احساس فریب خورگی داشته باشند.
 
 
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا