اخبار

آیا چیپست اسنپدراگون ۸۳۰ تا ۸ گیگابایت رم را پشتیبانی خواهد کرد ؟

در حالی که این روزها تمام تولید کنندگان گوشی های هوشمند و علاقمندان به تکنولوژی منتظر چیپست پرچم دار جدید کمپانی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ ( Snapdragon 820 ) هستند ، حالا اطلاعاتی از نسل بعدی این تراشه یعنی اسنپدراگون ۸۳۰ ( Snapdragon 830 ) منتشر گردیده است.بر اساس این اطلاعات که توسط یک تحلیلگر چینی با نام پن جیوتانگ منتشر شده ، اسنپدراگون ۸۳۰ از ۸ گیگا بایت رم پشتیبانی خواهد کرد.
این تحلیلگر شناخته شده چینی همچنین گفته است که تراشه اسنپدراگون ۸۳۰ در کمپانی کوالکام با کد رمز msm8998 شناخته می شود. البته ممکن است تصور کنید که رم بیشتر از ۳ یا ۴ گیگابایت در گوشی های هوشمند کاربردی ندارد ، اما با توجه به تغییرات و پیشرفت هایی که روزانه در فناوری اسمارت فون ها شاهد آن هستیم امکان نیاز به رم بیشتر دور از ذهن نمی باشد.
بر اساس شایعات منتشر شده قبلی ، پردازنده اسنپدراگون ۸۳۰ با استفاده از فناوری ۱۰ نانومتری تولید خواهد شد و در تولید آن از فناوری ۱۴ نانومتری به کار رفته در تولید اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده نشده است. حالا باید منتظر ماند تا اخبار رسمی این شایعات را رد یا تایید کنند. طبق روال همیشگی کوالکام اطلاعات مربوط به تراشه های خود را یک سال پیش از ارایه آنها به بازار منتشر می کند .
در حالیکه منتظر اطلاعات بیشتری از اسنپدراگون ۸۳۰ هستیم ، بد نیست بدانیم که تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ باید در رقابت نفس گیری با تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ که به زودی ارایه خواهد شد شرکت کند. البته باید تراشه Helio X20 مدیا تک و Kirin950 شرکت هوآوی، که در فبلت Mate8 این شرکت هم به کار رفته ، را نیز به فهرست رقبا اضافه کنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا