اخبار

آیفون ۵SE اپل دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلاری دارد

یکی از تحلیل‌گران موسسه KGI Securities با نام مینگ چی کو، امروز مدعی شده که رونمایی از آیفون ۴ اینچی حقیقت دارد و اپل آن را با دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی روانه بازار خواهد کرد.
 آیفون ۴ اینچی جدید اپل از سخت‌افزاری مشابه آیفون ۶s برخوردار است که شامل چیپ A9 و NFC برای پرداخت موبایلی می‌شود. با این حال طراحی ظاهری آن بسیار شبیه آیفون ۵s خواهد بود اما ظاهرا اپل شیشه این دستگاه را مستحکم‌تر و از نوع ۲٫۵D خواهد ساخت.
آیفون ۴ اینچی جدید اپل همچنین از حافظه ذخیره سازی ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی، وای‌فای نوع ۸۰۲٫۱۱ac، بلوتوث نسخه ۴٫۲، پشتیبانی از ویژگی Live Photos و باتری ۱۶۴۲ میلی آمپر ساعتی برخوردار است. با وجود سخت‌افزار مشابه اما اپل ویژگی ۳D Touch را همچنان فقط با آیفون‌های ۶s در اختیار کاربران خود می‌گذارد.
این تحلیلگر اپل که پیش از این نیز سابقه اثبات ادعاهای خود را در کارنامه دارد، اعلام کرده که آیفون جدید ۴ اینچی اپل در ایالات متحده قیمتی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار خواهد داشت. در واقع اپل با این قیمت پایین‌تر از گوشی‌های پرچم‌دار خود قصد دارد قشر متوسط و پایین گوشی‌های هوشمند را هدف بگیرد.
موسسه KGI Securities حتی پیش‌بینی کرده که فروش آیفون ۴ اینچی رشد ۱۳۱ درصدی خواهد داشت و در سال ۲۰۱۶ فروش بالایی را بدست خواهد آورد. گفته می‌شود اپل پس از معرفی این آیفون، قیمت آیفون ۵s را تا ۵۰ درصد کاهش خواهد داد. اپل در حال حاضر آیفون ۵s را با قیمت ۴۵۰ دلار به فروش می‌رساند اما به زودی قیمت این دستگاه به ۲۲۵ دلار خواهد رسید.
البته این موسسه تحقیقاتی همچنین اعلام کرده که آیفون ۴ اینچی جدید تنها ۱۲ میلیون واحد فروش را از بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون واحد آیفون‌های ۴ اینچی بدست خواهد آورد، چرا که کسانی که گوشی‌های با اندازه کوچک‌تر می‌خواهند آیفون ۵s را که با کاهش قیمت بزرگی مواجه شده خریداری خواهند کرد. آیفون جدید احتمالا iPhone SE نامیده می‌شود.
به احتمال بسیار زیاد اپل آیفون ۴ اینچی جدید خود را در کنار آیپد پرو ۹.۷ اینچی و بروزرسانی جدید برای اپل واچ در مراسم ۱۵ مارس معرفی خواهد کرد.
موسسه KGI Securities همچنین در آخر این گزارش تایید کرده که آیفون ۷ پلاس در هر دو نسخه دوربین تک و دوگانه عرضه خواهد شد.
منبع macrumors
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا