اخبار

آیفون ۷ اپل در میزان شارژدهی باتری ضعیف‌تر از آیفون SE است

اگر چه ممکن است طبق اظهارات فیل شیلر، معاون ارشد شرکت اپل، در مراسم رونمایی از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، طول عمر شارژدهی باتری آیفون ۷ پلاس در بین آیفون‌ها بهترین باشد، اما به نظر می‌رسد که این ادعا در مورد آیفون ۷ نادرست است. مطابق با تخمین‌های خود شرکت اپل، باتری آیفون ۷ در برخی موارد عملکرد ضعیفی نسبت به آیفون SE کوچک‌تر و ارزان‌تر دارد.
مورد یاد شده برای اولین بار به وسیله‌ی چشمان تیزبین کارکنان وب‌سایت AppleInsider در وب‌سایت رسمی اپل کشف شد. در صفحه‌ی وب مربوط به محصول iPhone SE اپل میزان شارژدهی آن در طول یک روز کامل، ۱۲ ساعت در شبکه‌ی ۳G و ۱۳ ساعت در شبکه‌ی LTE یا وای‌فای تخمین زده شده است. همچنین میزان شارژدهی در زمان مکالمه ۱۴ ساعت و در زمان پخش ویدیو و فایل صوتی به ترتیب ۱۳ و ۵۰ ساعت تخمین زده شده است.
اعداد یاد شده در تقابل با میزان شارژدهی تخمین زده شده برای آیفون ۷ است. میزان شارژدهی در شبکه‌ی ۳G برای هر دو دستگاه برابر با ۱۲ ساعت است. اما میزان شارژدهی در شبکه‌ی ۴G LTE برای آیفون ۷ اپل ۱۲ ساعت تخمین زده شده که ۱ ساعت کم‌تر از آیفون SE است. حداکثر زمان شارژدهی هنگام پخش فایل‌های صوتی به صورت بی‌سیم در آیفون ۷ برابر با ۴۰ ساعت بوده که به طور قابل توجهی کم‌تر از ۵۰ ساعت شارژدهی آیفون SE است. اما حداکثر میزان شارژدهی هنگام استفاده از شبکه‌ی ۳G و مکالمه در هر دو دستگاه یکسان بوده و برابر با ۱۴ ساعت تخمین زده شده است. با کمال تعجب حداکثر میزان شارژدهی در استفاده از اینترنت وا‌ی‌فای هم، در ۷ برابر با ۱۴ ساعت و در آیفون SE برابر با ۱۳ ساعت تخمین زده شده است.
همان‌طور که انتظار می‌رود، میزان شارژدهی آیفون ۷ پلاس به مراتب بهتر از آیفون ۷ و آیفون SE است. طبق اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت شرکت اپل، حداکثر میزان شارژدهی بزرگ‌ترین و جدیدترین گوشی هوشمند این شرکت مستقر در کاپرتینو کالیفرنیا در زمان استفاده از شبکه‌های ۳G و LTE برابر با ۱۳ ساعت و در اینترنت Wi-Fi معادل ۱۵ ساعت تخمین زده شده است. به علاوه میزان شارژدهی آن هنگام مکالمه خوب بوده و برابر ۲۱ ساعت است. همچنین، آیفون ۷ پلاس قادر به پخش مداوم استریم فایل صوتی به مدت ۶۰ ساعت است.
شباهت طول عمر شارژدهی آیفون ۷ و آیفون SE به احتمال زیاد مربوط به اندازه‌ی سلول نظیر دستگاه‌ها است. آیفون SE به پک باتری ۱۶۲۴ میلی آمپر ساعتی مجهز است. در حالی که اپل هیچ اطلاعاتی درباره‌ی اندازه‌ی باتری آیفون ۷ منتشر نکرده، پک باتری آن مشابه با آیفون ۶ اس بوده و ظرفیت آن برابر با ۱۷۱۵ میلی آمپر ساعت است.
با توجه به مقدار صرفه‌جویی در مصرف انرژی الکتریکی آیفون ۷، باتری ضعیف آن اندکی تعجب برانگیز است. شرکت اپل تراشه‌ی سیلیکونی جدید گوشی هوشمند خود را به عنوان یک تراشه‌ی راندمان بالا تبلیغ کرده است. پردازنده‌ی A10 Fusion دارای ۲ هسته‌ی کم مصرفی است که تا زمانی که نیاز به پردازش سنگین نباشد، به نفع داشتن بهره‌وری بیش‌تر عمل می‌کند. طبق گفته‌ی سخنگوی اپل این هسته‌ها در انجام پردازش‌های سبک مانند ایجاد ایمیل و بروزرسانی‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی مشارکت می‌کنند.
این مورد برخلاف شایعه‌ی منتشر شده در ماه جولای است که خبر از باتری به مراتب بزرگ‌تر از نمونه‌ی استفاده شده در آیفون ۶ اس را برای آیفون ۷ وعده می‌داد. در این شایعه به وجود باتری ۱۹۶۰ میلی آمپر ساعتی یا باتری که ۱۴ درصد بزرگ‌تر از نمونه‌ی ۱۷۱۵ میلی آمپر ساعتی نسخه‌ی پیشین آیفون است، اشاره شده بود.
طول عمر شارژدهی باتری برای کاربران آیفون اپل شگفت انگیز نیست. باتری Mophie در بالای نمودار فروش لوازم جانبی آیفون قرار داشته و سال پیش خود شرکت اپل هم قاب هوشمند باتری ۱۸۷۷ میلی آمپر ساعتی خود را برای آیفون معرفی کرد.
توسعه دهندگان نرم‌افزار آیفون هم قابلیتی را که کاربردی شبیه به چسب زخم داشت را برای آیفون توسعه دادند. نسخه‌ی جدید سیستم عامل iOS دارای قابلیتی به نام حالت انرژی کم (Low Power Mode) بوده که از عملکرد بیش‌تر سیری، تازه‌سازی نرم‌افزار در حال اجرا در پس‌زمینه، دانلود خودکار، دریافت ایمیل و برخی از جلوه‌های بصری به منظور کاهش مصرف انرژی جلوگیری می‌کند. به علاوه این که طبق گزارش‌ها سیستم عامل iOS 10 هم روز به روز بهره‌وری نرم‌افزاری را بهبود خواهد بخشید. شرکت اپل ادعا کرده بود که کاربران آیفون ۷ باید انتظار شارژدهی ۲ ساعته‌ی بیش‌تری را نسبت به آیفون ۶ اس داشته باشند.

منبع digitaltrends
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا