اخبار

آینده بلک بری فقط با اندروید به واقعیت می پیوندد

حتی قبل از عرضه‌ی گوشی قدرتمند بلک بری پریو، همه از خود می‌پرسیدند که چه آینده ای در انتظار پلتفورم بلک بری‌ست. جان چن، مدیر عامل بلک بری گفته بود که پلتفورم بلک بری ۱۰.۳ در سال ۲۰۱۶ پچ‌های امنیتی دریافت خواهد کرد. با این حال گویا در سال ۲۰۱۶ خبری از سخت افزار جدیدی که مبتنی بر پلتفورم بلک بری ۱۰ باشد نخواهد بود، بلکه یک گوشی مبتنی بر سیستم عامل اندروید است، امسال عرضه خواهد شد.
همانطور که در مقدمه خواندید مدیر عامل کمپانی بلک بری گفته اند که امسال یک گوشی مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد. در حال حاضر این گوشی «وین» ( Vienna ) نام دارد.
به نظر نمی‌رسد که پلتفورم بلک بری ۱۰ آینده‌ی روشنی داشته باشد. در حالی‌ که گوشی بلک بری پریو ( BlackBerry Priv ) هفته‌ی گذشته در هند عرضه شد، مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه‌ی کمپانی بلک بری سخنان جالبی گفته است. Damian Tay گفته است که کمپانی در حال ایمن سازی اندروید است و منطقی به نظر نمی‌رسد که بلک بری بخواهد از دو پلتفورم استفاده کند. در نتیجه امکان دارد که در آینده بلک بری فقط اندروید را به عنوان پلتفورم خود انتخاب کند.
وی ادامه داد:

گوشی پریو در حقیقت نقل مکان ما به اکوسیستم اندورید بود. در حالی که ما اندروید را ایمن می‌کنیم دیگر نیازی نخواهد بود که دو پلتفورم داشته باشیم، و به احتمال زیاد تنها پلتفورم ما برای گوشی‌های کمپانی، سیستم عامل اندروید خواهد بود. اما در حال حاضر، ما از هر دو پلتفورم اندروید و بلک بری ۱۰ برای گوشی‌های خود استفاده خواهیم کرد. با این حال آینده برای اندروید است. ما به دلیل اکوسیستم اپلیکیشن‌های اندروید از این پلتفورم استفاده می‌کنیم. به علاوه‌ی آن، تمام مسائلی که ما برای حل آن‌ها نیاز به صرف زمان زیادی داشتیم، به صورت چند پلتفورمه حل شده اند. بنابراین طبیعی‌ست که به سمت اندروید برویم.

بنابر گفته های چن، بروزرسانی بلک بری ۱۰ که امسال عرضه خواهد شد باعث می‌شود تا سیستم عامل برای کسب و کار و همچنین مصارف دولتی ایمن‌تر شود. بروزرسانی بلکبری ۱۰.۳.۳ باعث می‌شود تا این پلتفورم بتواند مجوز NIAP را کسب کند که به عبارتی یعنی پلتفورم بلک بری توانسته از تست‌های سطح دولتی عبور کند. اواخر سال ۲۰۱۶ نیز بروزرسانی ۱۰.۳.۴ برای سیستم عامل بلک بری عرضه خواهد شد که باعث می‌شود این پلتفورم ایمن‌تر نیز بشود.
منبع: Phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا