اخبار

اختراعی برای جلوگیری از شکستن نمایشگر آیفون در زمان برخورد به زمین

انتشار بنچمارک Geekbench از آیفون 6S با پردازنده سه هسته‌ای,بنچمارک Geekbench,آیفون 6S,آخرین خبر بنچمارک Geekbench از آیفون 6S,آخرین خبر درباره بنچمارک Geekbench از آیفون 6S,واقعه بنچمارک Geekbench از آیفون 6S,سایت خبری موبایلستان

علیرغم تلاش‌های فراوان برای جلوگیری از آسیب دیدن آیفون در زمان برخورد به زمین، کاربران این گوشی از شکسته شدن شیشه آن در صورت سقوط ناگهانی خبر می‌دهند. اما به نظر می رسد سرانجام راه حلی برای این مشکل پیدا شده است.

اپل سازنده آیفون سیستمی را ابداع کرده که به طور خودکار موجب خروج چند زبانه محافظتی از کنار نمایشگر اپل در زمان سقوط این گوشی می شود. با این کار میان نمایشگر و زمین فاصله ایجاد شده و از آسیب دیدن به شیشه آن جلوگیری می شود.
 
امید می رود این اختراع مانع از آسیب دیدن جدی آیفون در زمان سقوط آن بر روی سطوح سخت و ناهموار شود. اپل به همین منظور چهار حفره کوچک در چهار طرف گوشی های آیفون ایجاد می کند و زمانی که گوشی به طور ناگهانی سقوط کند زبانه های کوچکی از این حفره ها خارج شده و جلوی برخورد نمایشگر به زمین را می گیرند.زبانه های یاد شده بر مبنای نحوه نزدیک شدن گوشی به زمین خم می شوند و تلاش می کنند صدمات ناشی از سقوط را به حداقل برسانند.
 
هنوز مشخص نیست برای ساخت این زبانه ها از چه موادی استفاده خواهد شد. البته اپل می گوید این مواد منعطف و مستحکم هستند و ممکن است از انواع خاصی از پلاستیک، پلیمرها و … ساخته شوند.هر یک از این زبانه ها به موتوری وصل است که چرخ دنده ای را به حرکت در می آورند و این چرخ دنده موجب بالا آمدن زبانه و قرار گرفتن آن بر روی نمایشگر گوشی می شود.
 
تصمیم گیری در مورد خروج یا عدم خروج زبانه ها با استفاده از حسگرهای سنجش ارتفاع،  شتاب سنج، ژیروسکوپ و حتی دوربین های گوشی صورت می گیرد. هنوز مشخص نیست آیا این قابلیت تازه به آیفون جدید افزوده می شود یا خیر.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا