اخبار

اسمارتفون OnePlus3 تست شارژ سریع را با موفقیت پشت سر گذاشت

اخیرا آزمایشی در مورد عمر باتری گوشی‌های مختلف انجام شده است و عملکرد باتری گوشی وان پلاس ۳ در این آزمایش واقعا ناامید کننده بود اما شرکت با فناوری شارژ سریع خود تحت عنوان Dash توانست در این آزمایش سربلند شود.
کلیک –  از ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌توان به نمایشگر ۵٫۵ اینچی AMOLED با وضوح Full HD اشاره کرد. همچنین تراشه پردازنده آن اسنپدراگون ۸۲۰ است و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری نیز نیروی وان پلاس ۳ این گوشی را تامین می‌کند. صفحه نمایش Full HD این گوشی نسبت به صفحه نمایش Quad HD پرچمداران دیگر انرژی کمتری مصرف می‌کند
لازم به ذکر است در این آزمایش گوشی‌های زیادی با شرایط یکسان مورد بررسی و آزمایش قرار گرفتند و مصرف باتری گوشی‌ها با استفاده معمولی در طول روز مورد بررسی قرار گرفته است و نور صفحه‌ نمایش هم به میزان ۲۰۰ نیت تنظیم شد که برای استفاده در فضای داخلی مناسب است. در  تمام طول مدت زمان آزمایش صفحه نمایش گوشی‌ها روشن بود؛ بنا براین استفاده باتری گوشی در حالت آماده به کار در این آزمایش در نظر گرفته نشده است.
طول عمر باتری گوشی وان پلاس ۳ پنج ساعت و ۵۳ دقیقه بود و به این ترتیب عملکرد آن در میان ضعیف‌‌ترین باتری‌ها و در سطح باتری گوشی ال‌جی جی ۵ با عملکرد نسبتا ضعیف قرار  گرفت که کاملا ناامید کننده بود. باتری گوشی وان پلاس ۳ با توجه ویژگی‌های گوشی، در صورت استفاده معمولی و متداول از این گوشی، باتری آن معمولا باید یک روز کامل بدون نیاز به شارژ مجدد، جواب دهد. افرادی که این آزمایش را انجام دادند، دریافتند که عملکرد این گوشی نسبت به مدل قبلی خود یعنی وان پلاس ۲ به میزان کم اما قابل توجهی بهبود یافته است.
گوشی‌هایی با اندازه مشابه از شرکت‌های اصلی تولید کننده گوشی همانند آیفون ۶ اس اپل و گلکسی اس ۷ سامسونگ، نسبت به این گوشی عملکرد بسیار بهتری داشتند و دارای عمر باتری بیشتری بودند.
آزمایش طول عمر باتری توسط زبان برنامه نویسی وب (Web- script) انجام شد که برای شبیه سازی استفاده‌های روزمره برای اطلاع از میزان مصرف واقعی باتری، طراحی شده بود. میزان روشنایی صفحه نمایش تمام گوشی‌های به کار گرفته شده در این آزمایش، روی ۲۰۰ نیت تنظیم شده بود.
Untitled

با وجود اینکه عملکرد باتری گوشی وان پلاس ۳ در آزمایشات نتایج ناامید کننده‌ای داشت، اما فناوری شارژ سریع Dash به کار گرفته شده در این گوشی، امیدوار کننده بود. شرکت وان پلاس اذعان می‌کند که تنها با شارژر دیواری وان پلاس و کابل اختصاصی این شرکت، می‌توان از این فناوری بهره‌‌مند شد (این موضوع کمی آزار دهنده است، اما مشکل واقعاً بزرگی نیست). این فناوری در این آزمایش توانست ۶۳ درصد باتری را در مدت ۳۰ دقیقه شارژ کند؛ درست به همان میزانی که شرکت اعلام کرده بود.
 
زمان ثبت شده برای شارژ این گوشی در مراحل مختلف به شرح زیر است:

  • در مدت ۱۵ دقیقه ۱۹ درصد باتری شارژ شد (از صفر درصد).
  • در مدت ۳۰ دقیقه بیش از ۶۰ درصد باتری شارژ شد.
  • در مدت ۱ ساعت ۹۶ درصد باتری شارژ شد که تقریبا شارژ کامل بود.
  • شارژ کامل ۱۰۰ درصد گوشی یک ساعت و ۱۳ دقیقه طول کشید.

 
این موضوع باعث شد که گوشی وان پلاس ۳ در آزمایش شارژ باتری سربلند و پیروز میدان شود. در حقیقت عملکرد این گوشی در شارژ باتری کمی سریع‌تر از ال‌جی جی ۵ بود و مدت زمان ارائه شده توسط این فناوری با مدت زمان فناوری شارژ سریع اوپو تحت عنوان VOOC، تقریبا در یک سطح قرار دارد.
در کل باید بگوییم که باتری گوشی وان پلاس ۳ عملکرد خوبی ندارد و شرکت سازنده باید در مدل‌های بعدی توجه بیشتری به این موضوع کند.

منبع: phonearena
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا