اخبار

اضافه شدن راهنما و نقشه حرارتی به ویدیوهای ۳۶۰ درجه فیسبوک

در کنفرانسی که در سپتامبر ۲۰۱۵ برگزار شده بود، مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک از ورود ویدیوهای ۳۶۰ درجه به صفحات فیسبوک خبر داد. به ادعای زاکربرگ، ویدیوهای ۳۶۰ درجه ای روند اصلی تماشای ویدیوها در آینده محسوب می شوند و تماشای آن ها لذت بخش تر است، چرا که به تماشا کننده این حس را القا می کنند که در مرکز اتفاقات ویدیو قرار دارند.
 
حالا فیسبوک چند قابلیت جدید را هم به این ویدیوها اضافه کرده است.
 
این سه قابلیت جدید شامل راهنما، نقشه حرارتی و البته آمارهای ویدیویی می شوند که هر سه آن ها برای شخصی که ویدیو را منتشر کرده است کاربردی هستند.
 

راهنما

 
بخش راهنما، در واقع مثل یک تور هدایت کننده عمل می کند و ویدیوی ۳۶۰ درجه شما را برایتان پخش می کند تا از این بابت که تماشا کنندگان لحظات مهم را از دست نمی دهند اطمینان حاصل کنید.
 

نقشه حرارتی

 
نقشه حرارتی هم یکی از تست‌های کاربردپذیری است که به فرد یک شمای گرافیکی از رفتار بازدیدکنندگان را نشان می دهد و کمک می کند که تشخیص دهید کدام بخش از ویدیوی ۳۶۰ درجه شما کاربران را بیشتر مشغول تماشای خود کرده است.
 
ویژگی نقشه حرارتی از تاریخ یکم ماه می ۲۰۱۶، برای تمامی ویدیوهایی که بیش از ۵۰,۰۰۰ بازدیدکننده داشته باشند، در دسترس خواهد بود.
 

آمار

 
بخش آماری جدید هم می تواند اطلاعات آماری جالبی از بازدیدکنندگان ویدیو را در اختیار منتشر کنندگان آن ویدیو قرار دهد. برای مثال، سن، جنسیت و موقعیت مکانی. حتی برای اولین بار شما می توانید حجم واکنش های افراد به ویدیوی خودتان را ببینید؛ آمار مربوط به کامنت ها، لایک ها و تعداد دفعاتی که ویدیوی شما به اشتراک گذاشته شده است. ضمناً اطلاعات نموداری را می توانید در قسمت Video Insights در بخش Audience and Engagement برای تمامی ویدیوها از جمله ویدیوهای Live و ۳۶۰ درجه مشاهده کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا