اخبار

انتشار نتایج بررسی عمر شارژ باتری P8 هواوی؛ چیزی بهتر از P7

 
 
 
همانطور که می‌دانید در اواخر فروردین ماه امسال کمپانی هواوی از پرچمدار جدید خود با نام P۸ رونمایی کرد و هفته گذشته شاهد معرفی آن در بازار ایران بودیم. حالا وب‌سایت جی‌اس‌ام آرنا نتایج بررسی تخصصی عملکرد باتری این پرچمدار هواوی را منتشر کرده که با هم آن را مرور می‌کنیم.
هنگامی که نتایج تست‌های این گوشی و خواهر و برادرهایش را بررسی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که واقعاً می‌توان روی سخت افزار داخلی آن حساب کرد. هواوی دراین گوشی از پردازنده ۸ هسته‌ای HiSilicon Kirin 930 استفاده کرده است که کارایی و مصرف انرژی آن کمی با پردازنده‌های کوالکام و مدیاتک متفاوت است.
با وجود پردازنده متفاوت هواوی P8، تفاوت عملکرد باتری آن با P7 در آزمون مکالمه چندان چشمگیر نیست. در این آزمون P8 با هر بار شارژ ۱۳ ساعت و ۵۰ دقیقه دوام می‌آورد که در مقایسه با P7 کمتر از ۳۰ دقیقه بهبود داشته است.
 
زمان مکالمه
 

 
 
عملکرد این دو گوشی در آزمون پخش ویدئو خیلی متفاوت بود. هواوی P8 توانست به رکورد عالی ۹ ساعت و ۲۵ دقیقه را بدست آورد که در مقایسه سایر گوشی‌های هوشمند رتبه‌ای بهتر از میانگین را دارد. همچنین یک ساعت نسبت به P7 بهبود داشته است.
 
زمان پخش ویدئو
 
نتایج به دست آمده در آزمون وبگردی در مورد هواوی P8 بسیار جالب توجه بود. این تلفن هوشمند در آزمون وبگردی توانست به رکورد خیره‌کننده ۱۳ ساعت و ۳۲ دقیقه دست پیدا کند.
 
 
 
 

البته در این آزمون روشنایی صفحه معادل ۵۰ درصد بود، مسلماً چنانچه روشنایی بالاتر بود با رکورد پایین‌تری روبرو می‌شدیم. همچنین در طول آزمون از مرورگر سفارشی استفاده شد.

زمان وبگردی

آخرین آزمون، بررسی دوام باتری در حالت آماده به کار بود که در این آزمون هواوی P8 توانست با یک بار شارژ به رکورد ۱۷۶ ساعت و ۲۸ دقیقه دست پیدا کند. و در یک کاربرد متوسط می‌توان انتظار داشت ۶۴ ساعت دوام بیاورد.
 
 
 

نکته مهم و جالب توجه این است که هواوی نشان داده که به طور آهسته و پیوسته در حال بهبود بخشیدن به عملکرد باتری در گجت‌های خود است. در مورد P8 عملکرد چشمگیر پردازنده باعث شد که در تمامی آزمون‌ها با نتیجه بهتری نسبت به P7 روبرو باشیم.

 
 
 
فارنت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا