اخبار

اندروید ۶٫۰ مارشمالو اکنون بر روی ۱۰٫۱ درصد از دستگاه‌های اندرویدی نصب است

همانطور که می‌دانید بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده موبایل از سیستم عامل اندروید روی دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند و هر روزه بر تعداد دستگاه‌های اندرویدی افزوده می‌شود، از دستگاه‌های پرچم‌دار گرفته تا میان‌رده‌ها، در حال حاضر اندروید ۶٫۰ مارشمالو آخرین نسخه منتشر شده برای دستگاه‌های اندرویدی است و اکنون گزارشات تازه‌ای از استفاده این سیستم‌ عامل منتشر شده است.
به هر حال اندروید ۶٫۰ مارشمالو یکی از بهترین نسخه‌های اندروید بوده است و قرار بر این است که نسخه جدید تحت عنوان اندروید N در پاییز جاری منتشر شود. حال باتوجه به گزارش‌های جدید منتشر شده آمار و ارقام جدیدی از لیست کل دستگاه‌های اندرویدی که دارای اندروید ۶٫۰ مارشمالو هستند منتشر شده است. باتوجه به این لیست تقریبا ۱۰ درصد از کل دستگاه‌های اندرویدی به نسخه مارشمالو مجهز شده‌اند.
تقریبا هشت ماه پیش بود که شرکت گوگل اندروید ۶٫۰ مارشمالو را منتشر کرد و پس از آن شرکت‌های مختلف شروع به انتشار آپدیت آن برای دستگاه‌های پرچم‌دار خود کردند. البته این آمار جدیدا رشد زیادی را داشته و رشد ۲٫۹ درصد آن مربوط به ماه گذشته است، به هر حال این لیست شامل نسخه ۶٫۰٫۱ هم می‌شود و ۲٫۶ درصد آن از رشد ماه گذشته متعلق به این نسخه است. حال این آمار به ۱۰٫۱ درصد رسیده است.
 

نسخه اسم کد API ماه گذشته ماه جاری تغییرات
۲٫۲ Froyo ۸ ۰٫۱% ۰٫۱% /
۲٫۳٫۳ – ۲٫۳٫۷ Gingerbread ۱۰ ۲٫۲% ۲٫۰% -۰٫۲%
۴٫۰٫۳ – ۴٫۰٫۴ Ice Cream Sandwich ۱۵ ۲٫۰% ۱٫۹% -۰٫۱%
۴٫۱٫x Jelly Bean ۱۶ ۷٫۲% ۶٫۸% -۰٫۴%
۴٫۲٫x Jelly Bean ۱۷ ۱۰٫۰% ۹٫۴% -۰٫۶%
۴٫۳ Jelly Bean ۱۸ ۲٫۹% ۲٫۷% -۰٫۲%
۴٫۴ KitKat ۱۹ ۳۲٫۵% ۳۱٫۶% -۰٫۹%
۵٫۰ Lollipop ۲۱ ۱۶٫۲% ۱۵٫۴% -۰٫۸%
۵٫۱ Lollipop ۲۲ ۱۹٫۴% ۲۰٫۰% +۰٫۶%
۶٫۰ Marshmallow ۲۳ ۷٫۵% ۱۰٫۱% +۲٫۶%

 
اندروید ۵٫۱ لالی پاپ ۱۶ ماه پیش منتشر شد و با رشد اندک ۶٫۰ درصدی بالاخره سهم زیادی را از دستگاه‌های اندرویدی از آن خود کرد. اکنون ۳۵٫۴ درصد از کل دستگاه‌های اندرویدی به نسخه لالی پاپ مجهز هستند. همچنین نسخه ۴٫۴ کیت کت پس از دو سال و نیم اکنون ۳۱٫۶ درصد از کل دستگاه‌های اندرویدی را دارا است. البته اکنون نسخه جدید اندروید در راه است و انتظار می‌رود که با انتشار آن تغییرات زیادی در گزارش‌های فعلی صورت گیرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا