اخبار

انویدیا کارت گرافیک ارزان قیمت GTX 1050 را معرفی کرد

انویدیا سال پر مشغله و بسیار خوبی را سپری می کند و در حالی که دو کارت گرافیک پرطرفدار و فوق قدرتمند جیفورس GTX 1080 و نسل جدید Titan X را روانه بازار ساخته، خانواده متوسط و ارزان قیمت خود را فرموش نکرده و بار دیگر برای AMD خط و نشان کشیده است.
این شرکت امریکایی در حال حاضر بازار پردازنده های گرافیکی پرچمدار را به طور کامل در اختیار خود داشته و با عرضه سری ۱۰ و بهره وری از معماری قدرتمند پاسکال توانسته قیمت، بازدهی و عملکرد کارت های گرافیک AMD را به چالش بکشد.
حالا انویدیا با معرفی دو مدل GTX 1050 و GTX 1050 Ti، معماری شناخته شده و بدون مرز خود را به شاخه محصولات میان رده و اقتصادی وارد کرده است.
 

GeForce_GTX_1050_Ti_Partner_ASUS-w600

۱۰۵۰ دارای ۶۴۰ هسته پردازشی کودا (CUDA) و ۲ گیگابایت رم بوده، در حالی که نسخه Ti این کارت گرافیک از ۷۶۸ هسته کودا و ۴ گیگابایت رم DDR5 برخوردار است. حداکثر توان خنک کنندگی این دو محصول ۷۵ وات بوده و به ترتیب با قیمت های ۱۰۹ دلار و ۱۳۹ دلار به فروش خواهند رسید.
گفتنی است چیپ پردازشی خانواده ۱۰۵۰ توسط سامسونگ و با فرایند ۱۴ نانومتری ساخته شده و در تاریخ ۲۵ اکتبر (۴ آبان) عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است ۱۰۵۰ اولین کارت گرافیک از خانواده معماری پاسکال بوده که VR Ready نیست.
همچون گذشته تمام برندهای توسعه دهنده مانند Asus، EVGA، Gigabyte، MSI و غیره نسخه های شخصی سازی شده ی این کارت های گرافیک را توسعه می دهند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا