اخبار

همراه اول نرخ اینترنت دائمی و اعتباری را کاهش داد

بالاخره تاریخ اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شد و شرکت ارتباطات سیار سریعا نرخ تعرفه دیتای آزاد دائمی و اعتباری را به میزان ۲۰ درصد کاهش داده و روی جداول تعرفه‌ای خود درج کرد.
مصوبه کاهش تعرفه اینترنت و انتقال زیرساخت از امروز برای اپراتورهای ثابت و سیار لازم الاجر می‌شود به گونه‌ای که طبق مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اپراتورهای موبایل باید نرخ دیتای ازاد را به ۰٫۴ ریال برسانند.
پیش از مصوبه اخیر، نرخ استفاده از هر کیلو بایت داده آزاد (بدون بسته) موبایل نیم ریال بود که با تصمیم اخیر مجموعه وزارت ارتباطات به ۰٫۴ ریال کاهش یافته است.
نکته قابل تأمل و سوال برانگیزی که در مصوبه اخیر مشاهده می‌شود این است که کمیسیون مذکور خطاب به اپراتورهای موبایل گفته است که نرخ دیتا را از نیم به ۰٫۴ ریال کاهش دهند که این موضوع عملا مشترکان دائمی را شامل می‌شود چرا که نرخ دیتای آزاد برای مشترکان اعتباری ۰٫۷۵ ریال بود.
متفاوت بودن نرخ دیتای آزاد برای مشترکان دائمی و اعتباری به مصوبه دیگری از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مربوط می‌شود که در آن مجوز افزایش نرخ برای مشترکان اعتباری به میزان حداکثر ۵۰ درصد تعرفه دیتای دائمی داده شده است.
در حالیکه مصوبه مجموعه وزارت ارتباطات حرفی از کاهش نرخ دیتای ازاد برای مشترکان اعتباری به میان نیاورده است اما اپراتور اول ارتباطی هم‌زمان با موعد کاهش تعرفه‌ها، پیشتازی کرده و نرخ‌های جدید را در سایت خود قرار داده است.
 

اینترنت موبایل

همراه اول در تغییر و تحولات تعرفه‌ای که انجام داده، نرخ دیتای آزاد برای مشترکان اعتباری را هم‌پای دائمی کاهش داده و از ۰٫۷۵ به ۰٫۶ ریال رسانده است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا