اخبار

اپل از پیوستن به کنسرسیوم جدید هوش مصنوعی خودداری کرد

اپل از پیوستن به کنسرسیوم جدید هوش مصنوعی که در آن، گوگل و فیسبوک هم شرکت دارند، خودداری کرد. هدف از این ائتلاف، اطمینان‌بخشی به فراهم کردن یک فناوری امن، اخلاق مدار و شفاف در زمینه‌ی هوش مصنوعی است.
این ائتلاف که روز چهارشنبه با نام “شراکت در هوش مصنوعی” (Partnership on AI) معرفی شد، شامل کمپانی‌های دیگری چون آمازون، مایکروسافت و IBM نیز می‌شود. در این میان اپل برای پیوستن به این ائتلاف سخت‌گیری‌های خاص خود را دارد.
“اریک هورویتز” (Eric Horvitz)، همکار فنی و مدیر عامل تحقیقات مایکروسافت، گفت: “ما با اپل در این رابطه مذاکراتی انجام دادیم و آن‌ها نسبت به این حرکت اشتیاق نشان دادند. به شخصه امیدوار هستم که شاهد حضور اپل در این ائتلاف باشیم.”
اپل نسبت به دیگر غول‌های تکنولوژی، عادت دارد تا مخفی‌کارانه‌تر عمل ‌کند و وقتی صحبت از توسعه‌ی یک فناوری جدید می‌شوند، اهالی کوپرتینو ترجیح می‌دهند که یکه و تنها عمل کنند.
در حال حاضر اپل مشغول توسعه‌ی فناوری هوش مصنوعی و افزودن قابلیت‌های مربوط به یادگیری ماشینی است. ضمن این که شماری از استارتاپ‌های کوچک فعال در این زمینه را هم خریداری کرده است. Partnership on AI یک سازمان مستقل به شمار می‌آید که برای پیشبرد درک عمومی از هوش مصنوعی شکل گرفته است تا فرصت‌ها و بسترهای موجود در این زمینه را انسجام بخشد.
در هفته‌های آتی از موسسات علمی، شرکت‌های مستقل و دیگر متخصصان فعال در عرصه‌ی امنیت و اخلاق دعوت خواهد شد که به هیئت مدیره‌ی این سازمان بپیوندند.
در این میان باید منتظر بود و دید که آیا اپل در آینده به این ائتلاف خواهد پیوست یا همچنان به ساز مخالف زدن ادامه خواهد داد!

منبع businessinsider
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا