اخبار

اپل در تلاش برای ورود به بازار هند

تیم کوک مدیر عامل اپل طی سفر اخیر خود به هند با مقامات دولتی و اپراتورهای تلفن همراه در این کشور درباره آینده همکاری های مشترک گفتگو کرد. او در مصاحبه ای که با شبکه NDTV هند داشت از برنامه های آتی اپل برای بازار هند گفت که در ادامه به مروری بر آنها می پردازیم.
تیم کوک در بخشی از سخنان خود گفت آینده ای بسیار روشن را پیش روی هند می بیند و به همین دلیل است که اپل تمایل دارد سهمی از این آینده داشته باشد. او همچنین گفت استعدادهای زیادی در این کشور وجود دارد و باید فرصتی را برای رشد این استعدادها فراهم کرد. گفتنی است اپل قصد دارد سال آینده مرکزی را برای آموزش برنامه نویسان iOS در هند افتتاح کند.
یکی از چالش های پیش روی اپل در هند، وارد کردن دستگاه های دست دوم به این کشور است. دولت هند تاکنون با این اقدام مخالفت کرده است. این گوشی ها که با اصطلاح “ریفربیش شده” شناخته می شوند راهی ارزان قیمت برای جذب مشتریان جدید در اکوسیستم اپل به شمار می روند، و به دلیل این ممنوعیت سهم اپل از بازار هند محدود باقی مانده است.
هرچند آنچه که از آن به عنوان اکوسیستم اپل یاد می شود آنطور که در آمریکا وجود دارد در هند مطرح نیست، ولی تیم کوک اعلام کرده قصد دارد همه خدمات کنونی خود را در بازار این کشور ارائه کند. تیم کوک همچنین این احتمال را مطرح کرده که اپل خدماتی خاص بازار هند را در این کشور ارائه کند. از جمله این خدمات می توان به اپل Pay اشاره کرد. اپل مدتی است برای عرضه این سرویس در هند با بانک های این کشور وارد مذاکره شده است.
یکی دیگر از مشکلات پیش روی اپل در هند، ساختار مالیاتی این کشور است. به موجب این مقررات، اپراتورهای تلفن همراه به سختی می توانند گوشی بفروشند و به این ترتیب فروش گوشی های همراه در هند عمدتأ توسط خرده فروشی ها انجام می شود. در همین راستا، اپل سرگرم مذاکره با مقامات هندی برای آغاز خرده فروشی در این کشور است، اما هنوز چراغ سبزی به این شرکت نشان داده نشده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا