اخبار

اپل در حال کار بر روی وسیله ای مانند Echo ساخت آمازون است که خانه های هوشمند را با سیری کنترل کند

بلومبورگ گزارش داده است که غرق در توسعه ی یک دستگاه هوشمند خانگی است که بر اساس دستورات صوتی توسط سیری ، IOS و دستیار صوتی MacOS کار می کند. گفته می شود که این دستگاه کارایی مشابهی با مفهوم اسپیکرهای Echo شرکت آمازورن دارد، اما این دستگاه ساخت شرکت اپل بیشتر با دستگاه های موجود در خانه یکپارچه است. با ساخت این محصول اپل قصد دارد وارد رقابت مستقیم با شرکت ها آمارزون و دستگاه آینده ی ساخت شرکت گوگل شود.
این پروژه که از ۲ سال پیش آغاز شده است اکنون در مرحله ی تست نمونه ی آزمایشی است. این دستگاه قادر است تا لوازم، قفل ها ، چراغ ها و پرده ها را از طریق صدا کنترل کند. همچنین گفته شده است که این وسیله دارای ویژگی های پیشرفته ای نظیر تکنولوژی های میکروفون و بلندگو است که در نسخه ی آزمایشی شامل سنسورهای تشخیص چهره ای است که احتمالا توسط Faceshift و Emotient دو استارت آپی که در ۲ سال گذشته شرکت اپل خریداری کرده بود ساخته شده اند. این کمپانی همچنین تصمیم دارد تا اطلاعات نقشه ای را نیز به آن اضافه کند تا برای مثال به کاربران هنگامی که قرار ملاقاتی دارند و باید خانه را ترک کنند اعلام می کند.
با این دستگاه که اکنون نسخه ی آزمایشی آن ساخته شده است، ظاهرا مهندسین اپل این وسیله را به خانه های خود برده که ۶ ماه تا ۱ سال زمان می برد تا آزمایش های دقیق بر روی آن ها انجام گیرد. به طور خلاصه اپل در تلاش است تا با توسعه ی سیری به کاربران اجازه دهد که تا سه سال آینده بتوانند با صدای خود کنترل کاملی بر روی خانه و وسایل خود داشته باشند.
منبع : phoneArena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا