اخبار

اپل میزان سفارش قطعات مورد نیاز برای تولید آیفون‌ ۷ را افزایش داده است

در ماه می گزارشی منتشر شد که نشان میداد اپل قصد دارد بین ۷۲ تا ۷۸ میلیون واحد از سری جدید آیفون ۷ خود را تولید کند. آن گزارش رقمی معادل ۲۰ درصد بیشتر از پیش‌بینی‌های کارشناسان را نشان می‌داد و حالا نیز مشخص شده است که این میزان باز هم افزایش خواهد یافت و اپل تولید آیفون ۷ را با رقم بالاتری پیگیری می‌کند.
تحلیلگرانی نظیر مینگ چی کو اعتقاد دارند که آیفون ۷ و مدل پلاس آن دارای جذابیت‌های کمتری برای خریداران خواهند بود و به دلیل یکنواختی و شباهت بیش از حد آنها با نسل قبلی، اپل نمی‌تواند تعداد بالایی از آنها را به فروش برساند. ولی حالا به نظر می‌رسد که اپل تصمیم متفاوتی گرفته و به این نتیجه رسیده است که آیفون‌های جدیدش با اقبال عمومی بهتری مواجه خواهند شد.
طبق گزارشی که لحظاتی پیش منتشر شده است، اپل میزان سفارش قطعات و تجیهزات مورد نیاز برای تولید آیفون ۷ و مدل پلاس آن را را افزایش داده است. این سفارش‌های جدید که به تازگی به تامین کنندگان قطعات سخت افزاری اپل ابلاغ شده است، میزان حجم تولید را ۱۰ درصد افزایش خواهد داد. تامین کنندگان اعلام کرده‌اند که پیش‌بینی‌های اپل به این ترتیب بوده است که فروش آیفون‌های این کمپانی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ بتواند به میزان ۶۰ درصد از فروش آیفون‌های اپل در بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته برسد؛ سال گذشته آیفون‌های ۶ اس اپل توانستند به رقم فروش ۳۰ میلیون واحدی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ برسند.
احتمالا این موضوع از آنجا نشات گرفته باشد که تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی بازار گوشی‌های هوشمند، تحیل‌های مثبت جدیدی را به این کمپانی تحویل داده باشند و حالا اپل تصمیم گرفته است که جسارت بیشتری در تولید این نسل از اسمارت فون‌های خود به خرج دهد. هرچند که از یک نکته‌ی بسیار مهم هم نباید غافل شویم و آن هم سقوط ناگهانی اعتبار گلکسی نوت ۷ و از میدان خارج شدن این رقیب بسیار قدرتمند از بازار است؛ در پی اخبار انفجار گلکسی نوت ۷، سامسونگ شروع به پس گرفتن این محصول از خریدارن کرده است و همین می‌تواند یک بازار بکر و خالی را در اختیار مدل فبلت‌ سری ۷ آیفون‌های اپل قرار دهد.
گفتنی است که کنفرانس معرفی آیفون ۷ در روز ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور) برگزار خواهد شد و دو روز بعد از رونمایی، پیش فروش این محصول از طریق نمایندگی‌های رسمی و فروشگاه انلاین این کمپانی آغاز می‌شود. آغاز عرضه‌ی عمومی و تحویل سفارش‌های کاربران نیز از حدود یک هفته‌ی بعد و از تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) کلید می‌خورد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا