اخبار

اپل وجود ایراد در آیفون ۷ را تایید کرد !

اگر از دنبال کنندگان اخبار اپل بوده باشید، حتما می دانید که بحث برانگیزترین ویژگی جدید آیفون۷ و آیفون۷ پلاس عدم وجود جک هدفون است. اپل ادعا کرد که این کار شجاعت زیادی برای انجام دادن می خواسته و آینده دنیای دیجیتال وابسته به پورت لایتنینگ است. اما با آن چه که تاکنون ما شاهد بودیم، این ویژگی شروع خوبی نداشته است.
به تازگی گزارشاتی منتشر شده که کاربران آیفون۷ ادعا کرده اند ایرپادهای جدید اپل به راحتی می شکنند، سقوط می کنند و یا حتی خیلی راحت کنترل آن را از دست می دهند. این امر به کاربران امکان ادامه گوش دادن به موسیقی را می دهد، اما کنترل ایرپاد از دست شان خارج شده و دیگر قادر به اعمال تنظیماتی مانند افزایش یا کاهش صدا و ایجاد میانبر برای پاسخ به تماس ها و یا فعال کردن سیری (دستیار سخنگوی اپل) نیستند. دلیل همه این ها می تواند یک چیز باشد: نرم افزار.
بر خلاف جک ۳٫۵ میلی متری، گوشی ها و هدفون های بر پایه لاتنینگ، متکی به نرم افزار هستند و اپل تایید کرده است که یک اشکال در iOS 10 و ۱۰٫۰٫۱ iOS مقصر این امر است. خبر خوب این است که اپل اعلام کرده که در حال کار بر روی این مشکل می باشد و به زودی آن را برطرف خواهد کرد.
تا زمانی که اپل این مشکل را برطرف کند ( که معلوم هم نیست چه زمانی موفق خواهد شد)، کاربران مجبوردند پس از این که هر بار این اتفاق افتاد، ایرپادهای خود را جدا کرده و سپس مجددا پلاگین نمایند، تا به طور موقت مشکل رفع شود. از عنوان موضوع برداشت می شد که احتمالا این اتفاق به طور تصادفی رخ می دهد، اما پس از این که اپل این موضوع را تایید کرد، مطمئن شدیم که حتما مشکلی وجود دارد.
البته این مثال ساده، پاسخ سوال بسیاری از کاربران بوده که چرا اپل جک قدیمی و محبوب ۳٫۵ میلی متری را حذف کرده است و از سیستمی استفاده کرده که هنوز از عملکرد آن مطمئن نبود. جک ۳٫۵ میلی متری در همه جا قابل استفاده بود، بسیار ساده کار می کرد، بدون هیچ مشکلی با نرم افزارهای مختلف کار می کرد و به روز رسانی می شد و از همه مهم تر به مراتب کمتر در معرض آسیب های مانند ساییدگی و پارگی بود. حالا می توان پورت لایتنینگ و ایرپادها را یک نقطه ضعف اساسی در محصولات اپل دانست.
در حال حاضر هم کاربران آیفون۷ و آیفون۷ پلاس تنها خواسته شان این است که ایرپادها همانند جک ۳٫۵ میلی متری خسته کننده، قدیمی و قابل اعتماد کار کند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا