اخبار

ایسر به جمع سازندگان هدست واقعیت مجازی خواهد پیوست

واقعیت مجازی به یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های امروزی تبدیل شده است، در حال حاضر هدست‌های واقعیت مجازی قدرتمندی توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند، برخی از این هدست‌ها در بازار وجود دارند برای موبایل عرضه شده و برخی نیز برای رایانه‌های شخصی قابل استفاده هستند. آن‌طور که پیدا است هدست واقعیت مجازی ایسر نیز قرار است به لیست این محصولات اضافه شود.
تاکنون بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده موبایل برای تولید این هدست‌ها متقاعد شده‌اند و برخی از آن‌ها، دستگاه واقعیت مجازی انحصاری خود را تولید کرده‌اند. ایسر هم که یکی از بزرگان دنیای تکنولوژی است قصد دارد که با همکاری استودیو بازی سازی Starbreeze یک هدست واقعیت مجازی بالارده را تولید کند.
شرکت ایسر همکاری خود را با شرکت Starbreeze آغاز کرده، اما این بدان معنی نیست که هدست واقعیت مجازی ایسر فقط برای گوشی‌های هوشمند، مانند Gear VR باشد. آن‌طور که پیدا است در درجه اول از این هدست، برای بازدیدهای مجازی از پارک‌ها و بازی‌های آرکید استفاده می‌شود.
شرکت Starbreeze تصویری از هدست واقعیت مجازی ایسر را به اشتراک گذاشته و شاید نام آن StarVR باشد. ساخت و توسعه هدست واقعیت مجازی ایسر از ساله گذشته آغاز شده و اکنون نتیجه همکاری بین ایسر و Starbreeze به نمایش گذاشته شده است.
استودیو Starbreeze میدان دید هدست فوق را با زاویه ۲۱۰ درجه‌ای طراحی کرده که از زاویه دید ۱۱۰ درجه‌ای هدست‌های HTC Vive و Oculus Rift به‌طور قابل توجهی گسترده‌تر است. استودیو بازی سازی Starbreeze اعلام کرده که در طی همکاری با ایسر تجربه زیادی را در زمینه کار با سخت افزار کسب کرده و این مشارکت تاثیر بسیاری بر سرعت تولید داشته است.
شرکت ایسر در طی مصاحبه‌ای اعلام کرده که کامپیوترهای دسکتاپ و همچنین نوت‌بوک‌ها قادر به تامین انرژی هدست واقعیت مجازی StarVR هستند و در نهایت شاید از این دستگاه در خانه‌ها هم استفاده شود. به هر حال تولید هدست واقعیت مجازی توسط ایسر بهترین کار ممکن در سال جاری بود، البته هنوز این طرح به اتمام نرسیده و تاریخ دقیقی برای معرفی یا عرضه به بازار آن منتشر نشده است.
منبع:ubergizmo

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا