اخبار

این سر دوش هوشمند از هدر رفتن آب جلو گیری می کند

با گرفتن یک دوش ۱۰ دقیقه‌ای، ۵۰ گالن آب خوراکی هدر می‌رود. می‌توان با کم کردن جریان این میزان را به نصف کاهش داد. اما ابزار های زیادی در این زمنیه وجود دارند که می‌توانند به کاهش مصرف آب کمک کنند. بهترین وسیله، دوش هوشمند Hydrao است که بدون استفاده ار هیچ انرژی در این فرآیند، مصرف اب را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.
 
Hydrao-Header
در این سردوش هوشمند، چراغ های LED تعبیه شده است که بر اساس میزان مصرف آب شما به رنگ های مختلفی در می‌آید برای مثال رنگ سفید برای مصرف ۷ تا ۱۰ گالن است و بیش از این مقدار به رنگ آبی در خواهد آمد. این سر دوش با بلوتوث به دستگاه های اندرویدی و iOS متصل می‌شود.
ابزار Hydrao برای هر دوش استانداردی مناسب است و نیازی به باتری ندارد. در عوض یک توربین کوچک در آن به کار برده شده است که از طریق آن انرژی لازم برای چراغ ها و اتصال بلوتوث را فراهم می‌آورد. با این اوصاف، می‎‌توان Hydrao را یک ابزار دوستدار محیط زیست نیز عنوان کرد.
Hydrao-Smart-Shower-Head-04
همانطور که گفتیم، این دستگاه قادر است با تلفن های هوشمند جفت شود و با این کار، هر عضو خانواده که از این سر دوش استفاده می‌کنند، می‌توانند پروفایل شخصی خود را داشته باشند و به این وسیله وضعیت مصرف آب خود را مدیریت کنند. همین کار نیز به نوبه‌ی خود افراد را به صرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف آب تشویق می‌کند.
در نمایشگاه CES 2016، یک نسخه از این سر دوش هوشمند به نمایش در آمد با توجه به تصاویری که منتشر شده است باید به طراحی زیبا و اندازه‌ی معقول آن اشاره کرد. این دستگاه، بوسیله چراغ های LED که دارد، در زمان نیاز هشدار هایی را به کاربر  می‌دهد و از همین جهت، یک انتخاب خوب برای کسانی است که نمی‌توانند زمانی که زیر دوش هستند را مدیریت کنند. این دوش با قیمت ۹۹ دلار ارائه می‌شود.
img_5555-620x414
منبع: mashable

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا