اخبار

با دستنبد هوشمند مایکروسافت Band 2 خودروی Volvo را کنترل کنید

نمایشگاه CES امسال ، تفاوت بزرگی با سال های قبل دارد . حضور پرنگ کمپانی های خودروسازی بزرگ در این نمایشگاه اتفاقی است که در سال های گذشته شاهد آن نبودیم.در CES 2016 ، علاوه بر رونمایی از جدیدترین تکنولوژی های مورد استفاده در خودرو های آینده ، شاهد رونمایی از گجت ها و تکنولوژی های جدید مرتبط با این صنعت نیز می باشیم.
ولوو ( Volvo ) ، که خودروسازی سوئدی بوده و از شرکت های مطرح در این زمینه است، مدتی است که با مایکروسافت در زمینه های مختلف همکاری می کند و اخیراً نیز خبر همکاری این دو شرکت و استفاده ولوو از هالولنز را شنیدیم. اخیراً این دو شرکت در زمینه های بیشتری با یکدیگر همکاری می کنند و جدید ترین دستاورد آن ها نیز کنترل خودرو از طریق دستبند هوشمند مایکروسافت بند ۲ است.
Volvo XC90 یکی از برترین خودروهای موجود در بازار است. در طرف دیگر نیز دستبند هوشمند Band 2 از توانایی بالایی برخوردار است. حال اگر این دو را با هم ترکیب کنیم، قابلیتی پیش رو خواهیم داشت که با استفاده از گجت هوشمند مایکروسافت می‌توان به اتوموبیل XC90 فرامین صوتی داد. تقریبا چیزی شبیه به فیلم‌‌های هالیوودی البته با این تفاوت که شما واقعیت را تجربه خواهید کرد.
اپلیکیشن موجود در مایکروسافت بند ۲ به اپلیکیشن On Call اتوموبیل ولوو متصل شده و می‌توان با فرامین صوتی قفل‌ها را کنترل کرد، ماشین را روشن نمود، بخاری را فعال کرد و یا یک مکان را به مکان یاب سپرد. البته این اولین تجربه‌ی Volvo در استفاده از گجت‌ها نیست. سال گذشته ولوو اپلیکیشنی برای ساعت اپل و پوشیدنی‌های اندرویدی عرضه نمود که می‌توانند قابلیت‌های مشابهی را انجام دهند. البته استفاده از اپلیکیشن‌ها به صورت دستی بوده و با فرامین صوتی صورت نمی‌گرفت.
مایکروسافت و ولوو قبلا نیز با هم همکاری داشته اند. سال گذشته دو کمپانی یک اتاق مجازی را طراحی نمودند که با استفاده از Hololens می‌شد یک تجربه‌ی مجازی از فروشگاه را داشت. به طوری که مشتریان به جای سر زدن به مراکز فروش اتوموبیل، می‌توانند با استفاده از هولولنز اتوموبیل‌های ولوو را مشاهده و خریداری نمایند. البته برخلاف پروژه‌ی Hololens، اپلیکیشنی که قرار است برای Band 2 ساخته شود در کمتر از چند ماه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. آنطور که مشخص شده، دارندگان اتوموبیل ولوو می‌توانند در بهار اپلیکیشن خود را دریافت کنند.
منبع: theverge

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا