اخبار

با دوربین حرفه ای جدید ضدآب و گرد و غبار Leica آشنا شوید

اگر عکاس حرفه‌ای هستید یا برای عکس‌برداری از دوربین‌های گران‌قیمت چند هزار دلاری استفاده می‌کنید، حتما نام شرکت لایکا ( Leica )را شنیده‌اید. دوربین جدید این شرکت در برابر آب و گرد و خاک مقاوم است و هیچ‌گونه نگرانی از این بابت برای شما ایجاد نخواهد کرد.این دوربین همچنین برخلاف سایر دوربین های Leica از قیمت ارزان‌تری برخوردار است.
Leica X-U دوربین جدید این شرکت است که در برابر ضربه، نفوذ آب تا ۴۹ فوت (تقریبا ۱۵ متر) و نفوذ خاک مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و قیمتی زیر ۳,۰۰۰ دلار دارد. این مشخصات بدین معناست که شما می‌توانید با راحتی هرچه تمام تر این دوربین را به سواحل یا هر مکانی که پیش از این ترس خرابی دستگاه را داشته‌اید ببرید و لحظاتی به یاد ماندنی ثبت کنید.
X-U از سنسور ۱۶.۵ مگاپیکسلی APS-C با لنز فیکس شده‌ی Summilux 23 میلی‌متری و دیافراگم فوکوس ۱.۷ بهره می‌برد. همچنین قابلیت ضبط ویدئوهایی با کیفیت HD و Full HD را نباید از یاد برد. باتوجه به نبود منظره یاب، بنابراین راهی بجز تماشای LCD 3 اینچی تعبیه شده پشت دستگاه برای عکاسی باقی نمی‌ماند.
محصول جدید لایکا از طراحی T بهره می‌برد و جالب است بدانید این خصوصیت باعث محبوبیت اخیر محصولات لایکا شده است که البته در X-U به دلیل طراحی مقاوم آن، کمی دستخوش تغییر شده است. با نگاهی به ظاهر دوربین، برآمدگی سمت راست دستگاه و فلش بالای لنز، مشهود است که نشان از طراحی خانگی Audi دارد.
دکمه‌ها و لبه بالایی دوربین از جنس آلومینیوم ساخته شده است درحالی‌که کل بدنه دستگاه با ترموپلاستیک پوشانده شده تا از لیز خوردن آن در دست کاربر جلوگیری کند. LCD پشتی نیز از لایه‌ای محافظ برخوردار است که البته دکمه‌های آن با بدنه یکپارچه شده‌اند. با توجه به طراحی بسیار خوب لایکا، هیچ فضایی برای نفوذ گرد و خاک یا آب به درون دستگاه باقی نمی‌ماند.
X-U مسلما زیباترین محصول لایکا نیست؛ اما نمی‌توان آن را در دسته محصولات نازیبا قرار داد و عکاسان زیادی از طراحی سازنده خوشنود خواهد بود. از زمان عرضه سری Digital M در ۲۰۰۸، این کمپانی به سوی ارائه دوربین‌های با کیفیت مناسب و قیمتی اقتصادی گام برداشته است. X-U نیز از این قاعده مستثنا نیست و قیمتی برابر ۲,۹۵۰ دلار دارد.
گفته می‌شود X-U تا اواسط بهمن‌ماه در ویترین فروشگاه‌ها حضور خواهد یافت.
منبع : TheVerge
Leica_X-U_floating_carrying_strap.0

Leica_X-U_sand.0Leica_X-U_splash.0Leica_X-U_top.0Leica_X-U_front.0Leica_X-U_back.0

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا