اخبار

با فناوری کلیر سایت کوالکام در شیائومی می ۵ اس پلاس آشنا شوید ، این فناوری باعث کاهش نویز تصاویر می‌شود

پس از انتشار شایعات فراوان، در نهایت طی رویدادی رسمی گوشی هوشمند شیائومی می ۵ اس پلاس (Xiaomi Mi 5s Plus)  به همراه شیائومی می ۵ اس معرفی شد. این فبلت در کنار تمامی ویژگی های سطح بالایی که دارد، به دلیل برخورداری از دوربین دوگانه، توجه بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. اما مهمترین نکته در این حوزه، وجود فناوری کلیر سایت کوالکام در شیائومی می ۵ اس پلاس است. 
گوشی هوشمند شیائومی می ۵ اس پلاس دارای تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام است. در کنار قدرت پردازشی بسیار بالای این گوشی، چیپست جدید کوالکام باعث شده است میزان انرژی مصرفی دستگاه نیز به میزان بسیار زیادی کاهش یافته و عملکرد آن نیز نسبت به نسل پیشین بهینه شود. اما نکته جالب در مورد این گوشی که وجه تمایز آن با نسخه می ۵ اس نیز به شمار می‌آید مربوط به دوربین دوگانه و وجود فناوری کلیر سایت کوالکام در شیائومی می ۵ اس پلاس است.
می ۵ اس پلاس اولین گوشی هوشمندی است که از فناوری کلیر سایت شرکت کوالکام (Qualcomm Clear Sight) استفاده می‌کند. با استفاده از این تکنولوژی جدید، میزان گستره دینامیکی و همچنین جزئیات تصاویر افزایش یافته و به کمک دو حسگر رنگی و سیاه و سفید دستگاه و افزایش میزان نور جذبی آنها، مقدار نویز عکس ها در هنگام عکاسی در محیط هایی با شرایط نوری ضعیف کاهش بسیار زیادی خواهد یافت.
دوربینی که دارای حسگر سیاه و سفید است به دلیل حذف فیلتر رنگی بایر، میزان بیشتری از نور محیط را نسبت به دیگر سنسورهای رنگی رایج جذب کرده و از این رو جزئیاتی بیشتر به همراه نویز کمتر را در تصاویر به ثبت خواهد رساند. در هر عکسی که به ثبت می‌رسد، ابتدا تصاویر از هر دو دوربین و حسگر آنها گرفته شده و به کمک الگوریتم فناوری کلیر سایت کوالکام، آن دو عکس با یکدیگر یکپارچه خواهند شد. در حقیقت اطلاعات مربوط به جزئیات تصویر و کاهش نویز سنسور سیاه و سفید به کمک اطلاعات رنگی سنسور معمولی خواهد آمد.
 
فناوری کلیر سایت کوالکام در شیائومی می 5 اس پلاس (2)
 
دو سنسور مربوط به دوربین دوگانه شیائومی می ۵ پلاس از نظر مشخصات فنی، یکسان و مشابه هستند. اما با این تفاوت که در یکی از آنها، فیلتر رنگی حذف شده و از این رو، نور محیط به میزان سه برابر بیشتر از حسگر رنگی، جذب سنسور خواهد شد. بر اساس ادعای شرکت شیائومی، تصاویر سیاه و سفید ثبت شده توسط این حسگر، دارای میزان نسبت کنتراست تصویر بسیار بهتری در مقایسه با عکس های رنگی دوربین معمولی دستگاه بوده و در کنار آن نویز کمتر نیز مشاهده می‌شود. در نتیجه میزان شارپنس و وضوح تصاویر نیز بسیار بهتر از دوربین رنگی خواهد بود.
البته بهتر است بدانید که در نهایت کار، اطلاعات مربوط به رنگ های تصاویر که به وسیله دوربین رنگی ثبت و ضبط شده بود، به عکس سیاه و سفید ارتباط داده می‌شود و نهایت کار، یک عکس واحد بسیار باکیفیت به دست می‌آید.
ماژول مربوط به این فناوری با بخش دوربین گوشی یکپارچه شده است و شامل پردازشگر تصویر Spectra کوالکام بوده که الگوریتم مربوط به عکاسی و محاسبات آن در این بخش عملیاتی خواهد شد. دو دوربین و اجزای آن نیز توسط شرکت سونی در این گوشی تدارک دیده شده است. تمامی این ساختار به شکلی توسعه یافته است که دو تصاویر توسط دو دوربین به طور همزمان به ثبت برسند و سپس به کمک فناوری کلیر سایت کوالکام در شیائومی می ۵ اس پلاس به یکدیگر متصل شده و یک عکس واحد را به نمایش بگذارند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا