اخبار

با معرفی پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ احتمال استفاده گوشی‌های نکسوس ۲۰۱۶ از این تراشه قوت گرفت

بالاخره انتظارات به پایان رسید و کوالکام دیروز رسما پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ را معرفی کرده و گمانه زنی‌ها برای گوشی‌های که به این تراشه جدید مجهز خواهند شد، آغاز گشت. بر اساس اطلاعات به‌دست آمده از منابع مختلف به‌احتمال زیاد هر دو گوشی نکسوس ۲۰۱۶ گوگل، گوشی سلفیش و مارلین از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ قدرت خواهند گرفت.
تراشه جدید طراحی شده کوالکام که بی‌شک دیگر اکنون به‌طور رسمی می‌توان آن را پادشاه بلامنازعه بازار دانست، ادعا شده که ۱۰ درصد سریع‌تر از تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ عمل خواهد کرد. چنین افزایش سرعت نسبتا کمی شاید برای کمپانی چون کوالکام، چندان قابل توجه نباشد. یکی از احتمالات این است که کوالکام تمرکز خود را بر روی بهبود و بهینه سازی عملکرد کلی این تراشه معطوف کرده و به دنبال معرفی فناوری‌های جدید است.
تا به امروز ما به‌طور قطع به‌یقین نمی‌توانستیم تائید کنیم که در گوشی‌های نکسوس آینده گوگل از چه پردازنده‌ای استفاده خواهد شد. شاید به این دلیل که تمامی خبرهای پیرامون تراشه جدید کوالکام در حد و اندازه‌های شایعه بود و هیچ پیش بینی درستی از زمان راه‌اندازی این پردازنده در دست نبود؛ اما امروز همه‌چیز تغییر کرد، تولد پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام، امروز رسما اعلام شد. حرف و حدیث‌ها درباره محصولات پرچم‌داری که از این تراشه استفاده خواهند کرد، بسیار زیاد بود. از قبل راجع به استفاده سامسونگ از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ در انتشار گوشی گلکسی نوت ۷ صحبت‌هایی وجود داشت (حداقل برای عرضه در ایالات متحده)؛ اما شاید اکنون بتوان با اعتماد به نفس از گوشی نکسوس ۲۰۱۶ گوگل یاد کرد که با این تراشه جدید خودنمایی خواهد کرد.
بر سر استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ شایعات زیادی در گردش بود. کمپانی‌های مختلفی ادعا کرده بودند که اولین محصول مجهز به این پردازنده جدید را روانه بازار خواهند کرد. چندی پیش حضور یک گوشی هوشمند از LeEco با پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ در وب‌سایت انتوتو خبرساز شد. بر خی منابع ادعا کردند که احتمال دارد این گوشی هوشمند نسخه به‌روز شده گوشی LeEco Le Max 2، فبلت پرچم‌دار این کمپانی باشد.
شیائومی نیز برای اینکه از گردونه قدرت عقب نیفتد، با همین ادعا وارد میدان شد. خبر این‌گونه بود؛ اولین گوشی هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۸۲۱ به‌زودی از راه خواهد رسید و این‌ بار نام شیائومی در کنار این عنوان بلند بالا دیده می‌شود. در این بین نمی‌توان از گوشی اوپو فایند ۹ نیز یادی نکرد. کمپانی اوپو ادعا کرده که پرچم‌دار جدید خود را به تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ مجهز خواهد کرد و البته گوگل که مطمئنا برای نکسوس‌های بعدی خود از این محصول استفاده خواهد کرد.
در هر صورت پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ از امروز زندگی واقعی خود را آغاز کرد. باید کمی صبور باشیم تا ببینیم کدام گوشی هوشمند به‌عنوان اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ وارد بازار خواهد شد. مسلما این عنوان جذابی برای کمپانی‌های بزرگ گوشی ساز جهان به‌حساب می‌آید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا