اخبار

با موزیک پلیر فوق حرفه ای اندرویدی آشنا شوید

در اواخر سال ۲۰۱۵ کمپانی معتبر فیو هم رویی خوش، به تولید پلیر حرفه‌ای با صفحه‌ نمایش لمسی و سیستم‌عامل اندروید نشان داد. حاصل این رویکرد، تولید محصولی زیبا، متفاوت و دوست داشتنی با نام Fiio X7 شد. در ادامه معرفی جامعی از این پلیر حرفه‌ای خواهیم داشت.

محصولی با ظاهری جدید نسبت به پلیرهای پیشین فیو، محصولی که بازار و سلیقه‌ی جدیدی را هدف گرفته و تلاش دارد تا با ارائه‌ی بهترین‌ها، چه از نظر امکانات و چه از نظر قیمت، انتخاب اول و آخر آودیوفایل‌ها (خوره‌های صدا) شود. در ادامه با نگاهی کلی به بخش‌های مختلف این پلیر، شما را با دنیای جدید پلیرهای فیو آشنا خواهیم کرد.

طراحی و کیفیت ساخت

کمپانی فیو از مدت‌ها پیش نزد کاربران سخت‌گیر و سخت‌پسند، به واسطه‌ی کیفیت ساخت بسیار بالا و طراحی‌های جذاب و منحصر به فرد از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. این روند در تولید پلیر جدید فیو علاوه بر حفظ شدن، با پیشرفت چشمگیری نیز همراه شده است. در تولید فیو ایکس ۷، از آلیاژ مرغوب آلومینیوم استفاده شده و بدنه‌ی فیو ایکس ۷، با یکی از هزینه برترین و وقت گیرترین روش‌های برش دنیا (CNC)، برش خورده است. برای تولید بدنه‌ی هر عدد فیو ایکس ۷، بیش از ۳۸۵ دقیقه زمان صرف می‌شود. این در حالی است که صفر تا صد خیلی از اسمارت‌فون‌های با کیفیت امروزی، در کمتر از ۹۰ دقیقه تولید می‌شوند. وسواس در تولید و کیفیت ساخت فیو، در جدیدترین و بهترین پلیرش به اوج خود رسیده و پس از نگاهی حتی لحظه‌ای به بدنه‌ی این پلیر، مجذوب طراحی ساده و زیبا و کیفیت ساخت وصف نشدنی آن خواهید شد.
x7 2

ماژول اختصاصی آمپلی فایر

قسمت پایینی این پلیر خوش قد و بالا، دقیقا از قسمتی که نوار آبی رنگ روی پلیر می‌درخشد، تا قسمت انتهایی پلیر، آمپلی فایر قرار گرفته است. این اقدام فیو در دنیای تولید پلیرهای حرفه‌ای موسیقی آن هم با این رنج قیمت، “بی رقیب” و منحصر به فرد تلقی می‌شود. مجهز شدن ایکس ۷ به یک ماژول جداگانه و اختصاصی برای آمپلی‌فای کردن صدای پخته شده توسط پلیر، کاربر را از هرگونه هزینه‌ی اضافی برای تهیه‌ی آمپلی فایر جداگانه فارغ می‌کند. این آمپلی فایر سبک وزن و کم مصرف، قادر است به راحتی حتی هدفون‌های حرفه ۱۵۰ اهمی را درایو کند. وجود این ماژول در ایکس ۷، شاید در یک نگاه کلی بسیار ساده و تکراری به نظر برسد؛ اما در عمل، با توجه به قیمت‌گذاری این محصول، فوق‌العاده است.
x7 3 f720c

سخت‌افزار

با تغییری که در بخش نرم‌افزار ایکس ۷ رخ داد، فیو با به کار بردن بهترین سخت‌افزار ممکن، که بهترین کارایی را ارائه دهد، این تغییر را به بهترین شکل تکمیل کرد. فیو ایکس ۷ از یک پردازنده‌ی پرقدرت ۴ هسته‌ای با معماری ساخت Cortex-A9 و فرکانس کاری ۱.۴ گیگاهرتز برای هر هسته، برخوردار است. این پردازنده به لطف معماری ساخت نوینی که دارد، مصرف کم و قدرت پردازشی نسبتا مناسبی را ارائه می‌کند. فیو برای مغز متفکر سیستم پردازش صدای ایکس ۷، از یک DAC با کیفیت و مشهور استفاده کرده است. DAC به کار رفته در این پلیر ساخت کمپانی خبره‌ی ESS آمریکا است. به کار رفتن یکی از بهترین مبدل‌های صوتی دنیا در این پلیر، و هزینه کردن هنگفت کمپانی فیو برای قرار دادن این DAC درون ایکس ۷، حکایت از مصمم بودن فیو برای تصاحب بازار فوق حرفه‌ای‌ها دارد. با پشتیبانی کردن این پلیر از تمامی فرمت‌های صوتی حجیم و با کیفیت دنیا تا ۳۸۴kHz/64bit ، تولیدکنندگان بزرگ در این زمینه، باید خودشان را برای رقابت تنگاتنگ با فیو آماده کنند. همچنین از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این پلیر، می‌توان به در اختیار داشتن ۱ گیگابایت حافظه ی رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و امکان ارتقاء حافظه‌ی داخلی پلیر تا ۱۶۰ گیگابایت با کمک اسلات میکرو اس دی، اشاره کرد.
x7 5 fa82f

میل به مدرن شدن

فیو ایکس ۷ جزء معدود پلیرهای فوق حرفه‌ای دنیا محسوب می‌شود، که تمایل شدیدی به حفظ دنیای مدرن در کنار حرفه‌ای بودن، دارد. این پلیر در کنار استفاده از اندروید نسخه‌ی ۴.۴ و با در اختیار داشتن ابزارهای مختلف استریمینگ موسیقی به صورت بی سیم، نه تنها در دنیای کلاسیک و سنتی این زمینه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، بلکه می‌تواند به راحتی به یکی از بهترین پلیرهای فوق حرفه‌ای مدرن دنیا تبدیل شود. ایکس ۷ با بهره گیری از بلوتوث نسخه‌ی ۴ و وای-فای ۲٫۴GHz IEEE802.11 b/g/n قادر است تمامی نیازهای یک آودیوفایل (خوره ی صدا) را تمام و کمال و به بهترین شکل ممکن، برطرف کند. در حالی که در چنین محصولاتی، بحث کیفیت صفحه‌ی نمایش به هیچ عنوان مطرح نیست، اما فیو حتی در این زمینه هم، کوتاه نیامده و سعی کرده باز هم بهترین را استفاده کند. ایکس ۷ از یک صفحه‌نمایش ۳.۹۷ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۰۰ و پنل IPS TFT استفاده می‌کند. به لطف استفاده از این پنل، صفحه‌نمایش ایکس ۷ را از هر زاویه ای ببینید، افت کیفیت حس نخواهید کرد. تمام موارد گفته شده در مورد صفحه‌نمایش این پلیر، در حالی است که وجود چنین صفحه‌نمایش مناسبی، در این محصول اصلا ضرورتی ندارد! اما وسواس فیو، در تولید این محصولش در همه‌ی زمینه، ستودنی است.
x7 4
در نگاه کلی، پلیر جدید فیو را، آغاز فصلی تازه در تولیدات فیو میبینیم، که با بینش جدید، بی‌تردید آینده‌ای بسیار متحول کننده و موفقیت آمیز را برای خودش رقم خواهد زد. طراحی‌ خوب، توجه بیشتر به خواسته‌ی کاربران و پیاده‌سازی آنها در محصولات جدید، تعامل خوب با دنیای مدرن و نو آوری‌های به موقع، همگی سطحی‌ترین نتیجه‌هایی است که می‌توان با یک نگاه گذری به ایکس ۷، از کمپانی فیو و خط مشی جدیدش متوجه شد.
منبع : ایران هدفون ، زومیت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا