اخبار

با هشت فناوری بزرگ معرفی شده در Google I/O آشنا شوید !

Google IO 2016 اخیرا به پایان رسیده و طبق انتظارات شاهد دسته ای بزرگ از فناوری ها و برنامه های متفاوتی بودیم که در این نگاه اجمالی قصد داریم نگاهی به ۸ تا از بزرگترین های این رویداد بی اندازیم.
 
 

Google Assistant

google-assistant-650-80
 
دستیار هوشمند گوگل را پیش تر از طریق Google Now به یاد داریم اما اینبار گوگل قصد دارد تا اینبار تا با Google Assistant به رقابت با Siri, Alexa and Cortana برود.
 

Google Home

google-home-tasks-650-80
 
ظاهرا دیگر زمان امپراطوری Amazon Echo به پایان رسیده.گوگل در حال توسعه اسپیکر هوشمندی تحت نام Google Home است که جهت یاد آوری،قابلیت پرسش و پاسخ تاریخ،زمان،آب و هوا،پخش موزیک و رادیو میباشد.شما قادر خواهید بود تا در هر اتاقی آن را مستقر کنید و به لطف حساسیت میکروفن آن،میتواند فرمان ها و دستور های شما را به راحتی شنیده و اجرا کند.
 

Allo and Duo

allo-650-80
 
گوگل از نسل جدید پیام رسان های خود رونمایی کرد که بر روی IOS و Android دردسترس خواهد بود.چیزی که باعث تفاوت این اپلیکیشن با سری قبل گوگل یعنی Hangouts یا iMessages میشود،پیش بینی و کمکی لغو احکام صادره ی آن است.زمانی که کسی برای شما پیامی ارسال میکند،Allo در همه زمان،قادر خواهد بود تا به صورت خودکار بخشی از پیام را که شما تمایل دارید پاسخ دهد.

 

Android N-o name

name-androidn-650-80
 
هنوم که هنوز نسخه جدید اندروید با کد رمز N نام رسمی ای ندارد.زمانی که Google IO در حال برگذاری بود شاهد آثار بزرگی بودیم اما گوگل همچنان از ارائه نام رسمی آخرین اندروید خود خودداری کرد.آنها در ادامه گفتند که این چالشی ـست که میبایست با هم با آن روبرو شویم.شما خواهید توانست در انتخاب نام این سیستم عامل همکاری کنید.
 

Daydream

google-play-daydream-650-80
 
بالاخره نام رسمی واقعیت مجازی شرکت گوگل معرفی شد،Daydream.
VR جدید گوگل بر روی اندروید به سطح تازه ای از فناوری رسیده.درست همانند Google Cardboard تمامی فریم ورک های Daydream توسط خود گوگل درست شده اند اما ساخت برنامه ها،بازی ها و تجربه های استفاده از آن بر عهده توسعه دهنده است تا خوش بدرخشد.این هدست واقعیت مجازی به همراه ریموت کنترلی مشابه با دسته ی Wii معرفی شد که گوگل قول داده تا استفاده از این واقعیت مجازی جهت انجام بازی ها و برنامه ها به بهترین روش ممکن انجام شود.گوگل همچنین تاکید کرد که گوشی هایی با قابلیت استفاده از Daydream بزودی توسط HTC, Samsung و بسیار کمپانی های دیگر ساخته خواهد شد.

Android Wear 2.0

Android Wear 3-650-80
از زمان رونمایی نسخه های پوشیدنی اندروید،که شامل ساعت های هوشمند و… میباشد تا کنون شاهد بهبود نسخه جدید آن نبودیم .این نسخه با تمرکز بر روی تمرین های فیتنس،استفاده راحت تر و قابل استفاده بودن در هر زمان بر روی ساعت های هوشمند توسعه میابد.احتمالا برای عدم احتیاج بودن به گوشی های هوشمند برای استفاده،ظاهرا اینترنت ۴G-3G در آن تعبیه خواهد شد درست همانند LG Watch Urbane 2nd Edition LTE که بزودی در مارکت و بازار ها خواهد آمد.
 

Android Instant Apps

Instant Apps 2-650-80
این مورد کاملا غیر منتظره بود.گوگل از محصول جالب توجهی تحت نام Android Instant Apps رونمایی کرد که به شما اجازه استفاده از اپلیکیشن ها،بدون نیاز به دانلود آنها را میدهد.
به عنوان مثال فرض کنید که شما در حال جستجوی وبسایتی هستید که URL مورد نظر فاقد پشتیبانی از نسخه های موبایل میباشد.Android Instant Apps به سرعت تمامی برنامه های مورد نیاز جهت باز شدن همگام با گوشی ـتان را فراهم میکند.این عمل موجب یک سناریوی دو سر برد محسوب میشود.Instant Apps به شما اجازه داشتن تجربه ای لذت بخش و مناسب میدهد و برنامه هایی را موقتی فراهم میکند که ممکن است مجددا هرگز مورد نیازتان نباشد.
البته لازم به ذکر است که گوگل مجددا از ماشین های خودران جدید معرفی کرد که طبق نمایش های ارائه شده بسیار مناسب و حتی ممکن است باعث نجات زندگی بشر نیز شود.
 
منبع : تکفارس

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا