اخبار

با ویژگی های برجسته موبایل های Pixel گوگل آشنا شوید

چند دقیقه قبل گوگل در کنفرانس رسمی اش از موبایل های پیکسل رونمایی کرد، اما چه تفاوتی بین این سری اسمارت فون و خانواده نکسوس که سال های قبل به بازار راه یافت وجود دارد؟ پاسخ این سؤال در بخش نرم افزاری نهفته است.
در واقع دو موبایل پیکسل هم از آخرین نسخه اندروید به همراه آپدیت های امنیتی برخوردار هستند. این موارد بسیار اهمیت دارد، اما دیگر نمی توان صرفاً به اندروید خام در اسمارت فون های گوگل دل خوش کرد. گوگل توانسته ویژگی هایی انحصاری را در Pixel و Pixel XL در قالب اندروید نوقا جای دهد.
بسیاری از این تغییرات ظاهری هستند، اما در کنار آنها موارد بسیار سودمندی نیز جای گرفته که مختص خریداران محصولات Pixel خواهد بود. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

دستیار گوگل (Google Assistant)
Assistant-635x343

پاسخ گوگل به رقابت با Siri و Alexa، یکی از مهم ترین قابلیت های پیکسل را تشکیل می دهد. دستیار گوگل بسیار پیشرفته تر و قابل تر از دستیار صوتی Google Now روی دیگر موبایل های اندرویدی است، زیرا اطلاع کاملی از وقایع و رخدادهای موبایل داشته و می تواند اپلیکیشن های محبوب شخص ثالث همچون واتس اپ و OpenTable را نیز به خدمت بگیرد.

Daydream
daydream-view-h1

هر دو موبایل پیکسل، اولین دستگاه هایی هستند که از پلتفرم واقعیت مجازی گوگل یعنی Daydream پشتیبانی می کنند. برای تجربه کامل از VR نیاز به هدست های جدید Daydream خواهید داشت. با استفاده از این پلتفرم می توانید بازی های واقعیت مجازی و ویدیوهای مبتنی بر این فناوری را تماشا نمایید.

لانچر پیکسل (Pixel Launcher)
pixel-launcher

زمانی که قفل صفحه موبایل های پیکسل را باز کنید، با طراحی جدید محیط کاربری روبرو می شوید که گوگل آن را Pixel Launcher نام نهاده. دکمه دسترسی به منوی اپلیکیشن ها حذف شده و به جای آن باید دست خود را از نوار پایین اپلیکیشن ها به بالا بکشید، تا برنامه ها و بازی ها را ببینید.
تاریخ، زمان و اطلاعات وضعیت آب و هوا در قسمت بالا و سمت راست جای گرفته، و لمس کردن لوگوی G گوگل نیز سریعاً شما را به بخش جستجو هدایت خواهد کرد.

دوربین پیکسل (Pixel Camera)
1475603724913_20160928-google-pixel-phone-004-w600

بالاخره گوگل تصمیم گرفت اپلیکیشن دوربین کاملی را ارائه نماید. در کنار ماژول ۱۲ مگاپیکسلی به کار رفته در Pixel که از سوی مدیران این کمپانی به عنوان بهترین دوربین در بین تمامی اسمارت فون ها نام گرفته، این کمپانی از اپلیکیشن اختصاصی Pixel Camera رونمایی کرد.
در این دوربین ویژگی هایی همچون کنترل توازن سفیدی و جبران نوردهی تعبیه شده، که آن را در سطحی بسیار پیشرفته تر از اپلیکیشن سری نکسوس قرار می دهد.
حالت جدید smart burst یا تصویربرداری متوالی هوشمند، می تواند تعداد زیادی از عکس ها را پشت سر هم ثبت نماید. سپس گوگل با استفاده از هوش مصنوعی بهترین تصویر، که شفاف ترین و با کیفیت ترین آنهاست، را انتخاب می نماید.
در این دوربین از حالت +HDR به صورت پیش فرض استفاده شده، ضمن اینکه تأخیر شاتر به صفر رسیده که حداکثر بازه دینامیکی را برای تصویر نهایی به ارمغان می آورد.

پشتیبان گیری تصاویر و ویدیوهای ۴K با کیفیت اصلی و بدون محدودیت

خریداران موبایل های پیکسل می توانند بدون نگرانی از فضای ابری Google Photos استفاده نمایند. تمامی عکس ها و ویدیوهای ثبت شده، حتی با کیفیت ۴K به صورت رایگان و بدون محدودیت در سرویس کلاود گوگل پشتیبان گیری می شوند.

ذخیره سازی هوشمند (Smart Storage)

موبایل های پیکسل در دو ظرفیت ۳۲ یا ۱۲۸ گیگابایت عرضه می شوند، اما خبری از پشتیبانی کارت حافظه microSD در آنها نیست. بنابراین اگر در هر زمان با مشکل کمبود حافظه مواجه شوید، تصاویر و ویدیوهایی که از طریق Google Photos پشتیبان گیری شده اند، به تدریج از حافظه داخلی موبایل حذف خواهند شد.
توجه داشته باشید که این تصاویر و ویدیوها با کیفیت اصلی و کامل روی سرورهای کلاود گوگل ذخیره شده، بنابراین با حذف آنها از حافظه داخلی موبایل چیزی را از دست نخواهید داد.
 

پشتیبانی صوتی و متنی به صورت تمام وقت
pixel-customercare

اگر در حین استفاده از موبایل های پیکسل به هرگونه مشکلی برخورد کنید، به راحتی می توانید وارد منوی تنظیمات شده و تماس صوتی یا ارتباط نوشتاری را با تیم پشتیبانی از مشتریان گوگل برقرار سازید. این تیم به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته در خدمت شماست.
در این سیستم پشتیبانی می توانید حالت اشتراک گذاری نمایشگر را فعال کنید، تا کارمند گوگل بتواند کنترل دستگاه را در دست گرفته و به شما نشان دهد چگونه می توانید مشکل موجود را رفع نمایید.
 

جابجایی آسان از دیگر موبایل ها به پیکسل
pixel-easy-migration
با استفاده از کابل USB-C می توانید به راحتی مخاطبین، پیام ها، تصاویر و دیگر محتوای موبایل اندرویدی یا آیفون کنونی خود را به اسمارت فون جدیدتان یعنی پیکسل انتقال دهید.

 
منبع : دیجیاتو

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا