اخبار

با پیل های هیدروژنی آیفون خود را هفته ای یکبار شارژ کنید !

یک شرکت بریتانیایی که در زمینه تکنولوژی فعالیت می کند به تازگی اعلام کرده که با دستکاری هایی که روی آیفون اعمال کرده و تعویض باتری معمولی با باتری های هیدروژنی تا یک هفته شما را از شارژ مجدد آیفون بی نیاز میکند.
این نمونه آزمایشگاهی iPhone 6 که به صورت prototype طراحی شده و هنوز تا تولید انبوده راه زیادی دارد، شامل ۲ باتری قابل شارژ و فناوری انحصاری ایجاد برق از ترکیب هیدورژن و اکسیژن است و در عوض ما شاهد مقدار کمی آب و گرما از این سیستم به عنوان دور ریز هستیم !
 
Step-7_3045124b
این کمپانی تمرکزش را روی ادغام این تکنولوژی با گوشی iPhone 6 گذاشته است تا هم در صورت عملی شدن و تولید انبوه بازار تضمین شده داشته باشد و هم مدعی تعبیه این سیستم در ابعادی بسیار نازک بماند!
یکی از مشکلاتی که باید برای آن راه حلی یافته شود مسئله آب پسامد باقی مانده است که برای دارنده دستگاه و همچنین خود گوشی تلفن ایجاد اختلال می کند.
به گفته مسئول اجرایی این شرکت بازار پیش رو برای اجرایی شدن این سیستم سودی نزدیک به ۳۰۰ میلیارد یورو در سال را عاید این شرکت خواهد کرد. راجع به همکاری اپل با این شرکت هم اعلام شده که تاکنون هیچ مذاکره ای به صورت رسمی صورت نگرفته و ما تنها شرکت و گروهی که مشغول کار بر روی سیستمی با قابلیت اینچنینی است هستیم.
در نمونه آماده شده و تست شده شاهد سوختگیری هیدروزن به iPhone از طریق سوکت ۳٫۵mm هدفون هستیم.
TELEGRAPH COMMISSION number Mcc0064470 Through a window in the Stack Build Room, Assembly Manager Phil Eames checks component alignment of an AC-64 fuel cell stack at Intelligent Energy in Loughborough, Leics., 19/08/2015. Photo by JOHN ROBERTSON.
به نظر شما این سیستم و سیستم های مشابه که از پیل های هیدورژنی استفاده می کنند می توانند با زندگی انسانها تعامل برقرار کنند و بزودی شاهد نقش های پر رنگ تر از آنها خواهیم بود ؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا