اخبار

با گوشی جدید لنوو بنام Vibe P1 Turbo آشنا شوید

لنوو به تازگی از جدیدترین گوشی خود به نام Vibe P1 Turbo پرده برداری کرده. همانطور که می‌دانید لنوو یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های چینی‌ است که بیشتر بخاطر تولید رایانه شهرت دارد. هرچند در بعضی مناطق نیز بخاطر عرضه‌ی گوشی شناخته شده‌ است. البته منظور ما فقط چین نیست بلکه لنوو توانسته در هند نیز سهم خوبی از بازار موبایل داشته باشد. این کمپانی تبلت Yoga Tab 3 Pro را چند روز پیش در هند معرفی کرد؛ تبلتی با قابلیت‌های مناسب و پروژکتور درون ساختی. حال گفته شده که لنوو به تازگی گوشی Vibe P1 Turbo را معرفی کرده، البته این بار به جای هند یا چین، اندونزی محل رونمایی از این گوشی بوده است.
 

لنوو از گوشی Vibe P1 Turbo پرده برداری کرد

همانطور که در مقدمه خواندید کمپانی لنوو از جدیدترین گوشی خود، وایب پی ۱ توربو در اندونزی پرده برداری کرده. این گوشی دارای یک صفحه‌ی ۵.۵ اینچی IPS با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ (FullHD) بوده و از محافظ صفحه‌ی گوریلا گلس ۳ استفاده می‌کند. در زیر قاب این گوشی از یک تراشه‌ی ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۶۱۵ استفاده شده که بر روی آن یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و یک پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۴۰۵ قرار دارد.
Vibe P1 Turbo دارای ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی است که می‌توان این میزان حافظه را به لطف کارت‌های میکرو اس دی افزایش داد (قابل افزایش تا ۱۲۸ گیگابایت). یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت گوشی و همچنین یک دوربین ۵ مگاپیکسلی نیز در جلوی آن قرار دارد تا بتوانید از خود سلفی گرفته و چت تصویری داشته باشید. این گوشی مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی است که بر روی آن Vibe UI سوار شده. یک باتری با ظرفیت بالای ۵,۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت نیز وظیفه تامین انرژی لازم گوشی را دارد. البته این باتری غیر قابل تعویض نیست اما گوشی از قابلیت شارژ توربو ۲۴W پشتیبانی می‌‌کند. لنوو گفته که فقط با ۵ دقیقه شارژ سریع می‌توان سه هزار دقیقه مکالمه داشت. از دیگر مشخصات گوشی می‌توان به سیم کارت دوگانه و ارتباطات ۴G LTE اشاره کرد.
در کنار طراحی گوشی، اگر به تصاویر دقت کنید مشاهده خواهید کرد که Vibe P1 Turbo از بدنه‌ی فلزی استفاده می‌کند و دکمه‌ی فیزیکی خانه نیز در زیر صفحه‌ی نمایشگر قرار گرفته است. یک اسکنر اثر انگشت نیز بر روی دکمه‌ی خانه سوار شده تا بتوانید به گوشی دسترسی سریع داشته و آن را از حالت قفل خارج کنید. طبق گفته‌های کمپانی لنوو، گوشی Vibe P1 Turbo در رنگ‌های طلایی، خاکستری، و نقره‌ای به قیمت ۲۹۷ دلار در هند عرضه خواهد شد. لنوو هنوز زمان عرضه و اینکه آیا شاهد عرضه‌ی این گوشی در دیگر نقاط جهان خواهیم بود اطلاعاتی منتشر نکرده است.
منبع: androidheadline

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا