اخبار

یک بدافزار مک جدید و خطرناک در OS X کشف شد

امروزه هیچ پلتفرمی کاملاً امن نیست و هر از گاهی حفره ها و بدافزارهای امنیتی جدیدی در سیستم عامل های مختلف کشف می شوند. بسیاری از این بدافزارها معمولاً سیستم های مبتنی بر ویندوز را هدف قرار می دهند اما اخیراً یک بدافزار جدید به نام Backdoor.MAC.Eleanor کشف شده که کاربران مک را هدف حمله قرار داده است.
این بدافزار جدید توسط Bitdefender Labs کشف شده است و می تواند به صورت بالقوه، یک مسیر مخفی به کامپیوتر مک شما باز کند. این بدافزار قادر است خود را به سادگی به عنوان یک فایل مبدل drag-and-drop جا بزند. به گزارش Tiberius Axinte، سرپرست فنی Bitdefender Labs:

این نوع از بدافزارها به شکل ویژه ای خطرناک هستند چرا که به سختی شناسایی می شوند و یک دسترسی کامل را برای به خطر انداختن سیستم ها در اختیار هکرها قرار می دهند.

Axinte چند مثال مختلف از اتفاقاتی که به تبع این حفره امنیتی رخ می دهد را بیان کرد و اعلام نمود که بدترین اتفاقی که ممکن است در یک حمله امنیتی برای سیستم بیافتد، اجازه دسترسی مخفی ست. برای مثال تصور کنید که فردی بتواند سیستم شخصیتان را به روی شما قفل کند، ایمیل های تهدید آمیزی برای ترساندنتان ارسال کند تا فایل های شخصی خود را بازگردانی کنید و یا لپ تاپ شما را به یک بات نت تبدیل کند و از طریق آن به دستگاه های دیگری حمله کند. این احتمالات بی پایان هستند.
اما کاربران چطور می توانند خود را از این نوع حملات حفظ کنند؟ ساده است، اپلیکیشن های خود را تنها از اپ استور مک دانلود کنند. این یعنی اگر تنظیمات امنیتی خود را طوری تغییر دهید که فقط اجازه نصب اپلیکیشن های اپ استور مک را داشته باشید، لپ تاپ شما دیگر نمی تواند اپلیکیشن هایی که به تایید اپل نرسیده اند را نصب کند و امنیت خودش را حفظ می کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا