اخبار

برخورد جدی با استفاده کنندگان از تلگرام در امور اداری

معاون قضایی دادستان کشور در امور فضای مجازی اعلام کرد که اگر باخبر شویم در یک سازمان دولتی از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده می‌شود قطعاً با آن به صورت جدی برخورد و علیه آنها اعلام جرم خواهیم کرد.
معاون قضایی دادستانی در امور فضای مجازی، در حاشیه جلسه میان دادستان کل کشور ایران و مالزی برای امضای تفاهم نامه، بر جایگزینی شبکه‌های اجتماعی داخلی به جای شبکه‌های خارجی تاکید کرد و گفت:

از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرده‌ایم که مسئله جایگزینی شبکه‌های اجتماعی داخلی به جای شبکه های خارجی هر چه زودتر در دستور کار قرار گیرد. از طرف دیگر با توجه به اینکه دادستان کل کشور عضو شورای عالی فضای مجازی بوده و این شورا هم اکنون درگیر این مسئله است، ما نیز از این طریق درخواستمان را پیگیری می‌کنیم.

عبدالصمد خرم آبادی درباره ممنوعیت استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام در نهادهای دولتی اظهار کرد:

پیش از این شنیده بودیم که در برخی از سازمان‌های دولتی از تلگرام استفاده می‌شود که به آنها تذکر داده و با صدور بخشنامه‌ای این موضوع تخلف دانسته شد. اگر استفاده از تلگرام در اداره‌ها و سازمان‌های دولتی موجب خروج اطلاعات از کشور شود قطعاً این موضوع جنبه کیفری پیدا می‌کند. به این ترتیب اگر در یک نهاد دولتی از تلگرام استفاده شود با آن برخورد و علیه این افراد اعلام جرم خواهیم کرد.
 

وی در ادامه استفاده از پیام رسان تلگرام در مدارس برای ارتباط میان دانش آموزان و انجمن اولیا و مربیان را تخلف دانست و متذکر شد که برای امور این چنینی از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کنند.
خرم آبادی درباره مشکل حملات سایبری به تأسیسات هسته‌ای نیز بیان کرد که نامه‌ای در این زمینه به رئیس سازمان انرژی اتمی نوشته شده تا با کمک معاونت امور حقوقی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه این مسئله مورد بررسی قرار گیرد.
مقام معظم رهبری نیز در ضیافت افطاری که با حضور مسئولین کشوری برگزار شد به این موضوع اشاره کرده و حملات سایبری به تأسیسات اتمی را یک جنایت دانستند. پس از آن دادستانی کل کشور در جلساتی با برخی از نهادهای ذی‌ربط این موضوع را پیگیری کرد و خواستار تعقیب در مراجع قضایی بین‌المللی شد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا