اخباربررسی‌ تخصصی

بررسی تخصصی تبلت Lenovo Yoga Tab 3

بررسی تخصصی تبلت Lenovo Yoga Tab 3

 

۲۰۱۶۰۶۲۵_۱۱۳۶۴۹

 
چه دوست داشته باشین غرق فیلم های سینمایی بشین، یا ساعت ها وب گردی کنین یا تمام روز رو بازی کنین، Yoga Tab 3 لنوو (با قیمت حدود ۶۵۰٫۰۰۰ تومان) خیلی عالی جوابگوی نیاز شماست. این تبلت تا ۱۵ ساعت شارژ نگه می داره؛ این رقم از همه تبلت های بازار بیشتره. برای این که دیدن فیلم ها لذت بخش تر باشه، اون دارای یه پایه نگهدارنده هست که از پشت تا میشه، و یه شیار میکرو اس دی داره تا تضمین کنه که ظرفیت کافی رو خواهید داشت. اگه بخواهید برای خودتون عکسبرداری کنین، یه دوربین چابک هست که ۱۸۰ درجه میچرخه و بنابراین یه دوربین ۸ مگاپیکسلی هم در جلو و هم پشت تبلتخواهید داشت. پردازنده اسنپ دراگون ۲۱۲ و ۱ گیگابایت رم می تونه باعث به وجود اومدن تاخیر بشه، اما در کل تناسب خوبی وجود داره. با موبایلستان همراه باشید تا با این تبلت بیشتر آشنا بشید.
 

طراحی

Yoga Tab 3، از نظر طراحی به Yoga Tablet 8 سه سال پیش شبیهه. داشتن برآمدگی استوانه ای در یک سمت، باعث شده که مثلا زمانی که در سفرهای شهری روزانه تون مشغول خوندن pdf یا مرور وب سایت ها هستید، تو دست گرفتن اون خیلی راحت باشه. این تبلت با داشتن ابعاد ۸٫۲۷ در ۵٫۷۵ در ۰٫۲۸ اینچ (به ترتیب ارتفاع، عرض و ضخامت)، نسبتا کوچیکه و وزنی در حدود ۴۶۷ گرم داره. لنوو به جای فلز روی پشت Yoga Tab قدیمی از یه پرداخت مات استفاده کرده و لوگوی Yoga رو یه ذره بزرگتر کرده.
 

۲۰۱۶۰۶۲۵_۱۱۳۷۲۸

 
ویژگی بزرگ طراحی Yoga، استوانه قرار گرفته شده در یه طرف دستگاهه. این لوله نه تنها دستگیره خوبی درست کرده، بلکه جک صدا، دکمه خاموش/روشن، دوربین چرخان، و یه پایه نگهدارنده فلزی دارای بازه حرکت وسیع، بلندگوها و مهم تر از همه، باتری رو در خودش جا داده. این باتری بزرگ برای استفاده معمولی به صورت اسمی ۲۰ ساعت دووم میاره ولی خب در واقعیت کمی از این مقدار کمتر هست مگر اینکه خیلی از امکانات تبلت رو استفاده نکنید و در مصرف باتری خیلی صرفه جویی کنید. یه دوربین ۸ مگاپیکسلی چرخان روی استوانه نزدیک به سمتی که دکمه روشن/خاموش قرار داره، جا داده شده. شما می تونید دوربین رو به سمت جلو یا عقب بچرخونید و بنابراین می تونه برای ثبت تصاویر سنتی یا سلفی مورد استفاده قرار بگیره. این یه ترفند خیلی تر و تمیزه که بدون طراحی استوانه ای، چنین چیزی امکان پذیر نبود.
 

۲۰۱۶۰۶۲۵_۱۱۳۶۱۲

۲۰۱۶۰۶۲۵_۱۱۳۶۲۳

 
این استوانه یه پایه نگه دارنده هم داره (یه دکمه در قسمت پشت تبلت برای باز شدن اون وجود داره)، پس می تونید تبلت رو در حالت افقی قرار بدید و فیلم یا تلویزیون مشاهده کنید. زیر این پایه، یه شیار کارت میکرو اس دی رو میتونید پیدا کنید که امکان افزایش حافظه اضافی تا ۱۲۸ گیگابایت رو داره. در کنار اون هم میتونید شیار سیمکارت رو مشاهده کنید. این پایه جای آویز داره و شما می تونین تبلت رو از یه قلاب مجاور آویزون کنین مثل زمانی که در آشپزخانه مشغول ظرف شستن هستید.
 

۲۰۱۶۰۶۲۵_۱۱۳۷۰۴

۲۰۱۶۰۶۲۵_۱۱۳۷۰۸

 
بالای دکمه روشن/خاموش، درگاه میکرو USB برای شارژ و انتقال داده به همراه دکمه کم و زیاد کردن صدای یک تکه وجود داره.
 

۲۰۱۶۰۶۲۵_۱۱۳۹۰۶

 
به نظر من این پایه یکی از مهمترین بخش های طراحی این تبلت هست، چون بیشترین لذت استفاده از این تبلت زمانی هست که تبلت رو روی یه سطح قطع میدید، حالا یا به صورت ایستاده برای فیلم دیدن و یا به صورت مایل برای وب گردی و بازی و …
 
 

صفحه نمایش

صفحه نمایش ۸ اینچی ۱۲۰۰ در ۸۰۰ پیکسلی این تبلت روی هم رفته چیز متوسطیه. تصاویر و ویدئوها خوب به نظر میان، اما اگه تبلت رو با هدف فیلم و بازی با کیفیت بالا میخواین بخرین، یه صفحه نمایش با رزولوشن بیشتر می تونه گزینه خوبی باشه.
 

۲۰۱۶۰۶۲۵_۱۱۴۱۰۵

 
صفحه نمایش Yoga Tab 3 انصافا روشنه، اگرچه با میل اون به جذب اثر انگشت و چربی دست، می تونه تجربه دید رو کاهش بده. زوایای دید خوب هستن، اما اگر از زاویه های تیز به دقت نگاه کنین، یه کم از روشنایی صفحه کم میشه.
بازه رنگ Yoga Tab 3، تقریبا ۸۷ درصد از طیف sRGB رو پوشش میده که میشه گفت مشابه با میانگین ۸۸ درصد برای تبلت ها است. ما همچنین دیدیم که صفحه نمایش Yoga Tab 3 دقت رنگ قابل توجهی داره. رنگ سنج ما مقدار ۰٫۶ رو برای Delta-E ثبت کرد (هر چی این عدد به صفر نزدیکتر باشه، بهتره).
 
 

صدا

Yoga Tab 3 به یه قطعه مهم ضروری برای تجربه خوب گوش کردن مجهز شده. بلندگوهای قرار گرفته در سمت جلوی تبلت این امکان رو برای شما فراهم میکنه. بلندگوهای استریو در دو انتهای دستگیره لوله ای پنهان شده و در پخش کردن صدای کافی توی یه اتاق با اندازه متوسط خیلی خوب عمل می کنن.
وقتی که من صداهای سه بعدی رو باهاش پخش میکردم واقعا حس خوبی بهم دست میداد. چون لنوو توی این تبلت صدای دالبی رو ارائه کرده، و صداها دقیقن همونجوری که باید باشن پخش میشدن و این باعث میشه موقع دیدن فیلم ها و ویدئوها و موسیقی رضایت کامل رو داشته باشین. البته اگه شما از این ویژگی خوشتون نیاد، می تونید اون رو از صفحه کشویی که پایین میاد، غیرفعالش کنید.
اگه بدون هدفون ازش استفاده کنید، نسبت به خیلی از بلندگوهای رومیزی که من تا حالا ازشون استفاده کردم، تجربه بهتری خواهید داشت.
 
 

نرم افزار

Yoga Tab 3 به اندروید ۵٫۱ مجهز شده و اگرچه لنوو اعلام کرده که روی ارائه به روزرسانی برای اندروید ۶٫۰ Marshmallow کار می کنه، اما هیچ زمان بندی مشخصی برای ارائه سیستم عامل جدید وجود نداره.
لنوو به حرف های کاربران درباره نرم افزارهای بیهوده گوش کرده. همه چیزی که اون اضافه کرده عبارته از: اپلیکیشن دالبی (برای مدیریت صدا)، اپلیکیشن گالری (که اندروید ۵٫۱ به صورت پیشفرض دارای یه اپلیکیشن تصاویر هست)، McAfee (قابل حذف شدن)، یه اپلیکیشن موسیقی (به علاوه اپلیکیشن عالی پخش موسیقی گوگل)، اپلیکیشن SHAREit لنوو، اپلیکیشن ضبط صدای لنوو و SYNCit HD لنوو. این خیلی سبک تر از اون چیزی هست که قبلا بود، اما چیز جالب توجهی نیست. من توی این تبلت هیچ برنامه ی پیش فرضی برای مدیریت فایل ها یا همون فایل منیجر پیدا نکردم درصورتی که این برنامه برای هر گوشی و تبلتی خیلی ضروری هست و تنها راه دسترسی به فایل ها، نصب یه فایل منجیر مجزا بود.
 

۲۰۱۶۰۶۲۵_۱۱۴۰۵۳

 
به طور کلی میشه گفت این تبلت دو ویژگی ظریف داره. یکی سوئیچ هوشمند لنوو در منوی اعلانات به شما اجازه میده تا تنظیمات صفحه نمایش رو بر اساس جهت قرارگیری تبلت تغییر بدید. مثلا می تونید Hold، Stand و Tilt رو (بسته به این که تبلت رو تو دست گرفتید، یا به صورت ایستاده قرار دادید یا به صورت مایل روی پایه نگهدارنده گذاشتید) انتخاب کنید و صفحه نمایش به طور خودکار تنظیمات رو برای روشنایی بهینه تعیین میکنه. و دوم ارائه یه اندروید استاندارد و حذف برنامه های بیهوده هست. از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، بیشتر از ۵ گیگابایتش به حافظه نرم افزارها اختصاص پیدا کرده.
 
 

عملکرد

Yoga Tab 3 که به تراشه کوالکام اسنپ دراگون ۲۱۰ به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 304 و ۱ گیگا بایت RAM مجهز شده، که تو عملکرد کم میاره. پردازنده مورد استفاده این تبلت ۴ هسته ای ۱٫۱ گیگاهرتزی مدل Cortex-A7 هست که من دوست داشتم مشخصات بالاتری داشته باشه.
جالبه که بدونید این تبلت در برنامه  AnTuTu Benchmark امتیاز ۲۳۶۴۹ رو کسب کرد. همچنین در برنامه Geekbench 3 که عملکرد کلی سیستم رو ارزیابی می کنه، Yoga Tab 3 در حالت چندهسته ای ۱۱۳۴ امتیاز آورد.
 
 
در حین جابجایی بین اپلیکیشن های متعدد، و یا بازی های گرافیکی میشد تاخیر رو مشاهده کرد، هرچند اگه فقط از این تبلت انتظار کارهای ساده ای مثل تماشای ویدئو و یا وب گردی رو ازش دارید، اونها رو روان اجرا می کنه.
 
 

دوربین

ترفند Yoga Tab 3 به جای استفاده از دو دوربین در پشت و جلوی دستگاه، استفاده از یک دوربین با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه هست که در انتهای دستگیره لوله ای قرار داده شده. این نه تنها باعث میشه نیاز به دو دوربین مجزا رفع بشه، بلکه به این معنیه که نیاز به سازش با دوربین جلوی که معمولا کیفیت پایین تری نسبت به دوربین پشتی داره، نخواهید داشت. این چیزیه که در بسیاری از گوشی های هوشمند و تبلت ها مشاهده میشه.
 

۲۰۱۶۰۶۲۵_۱۱۳۸۵۳

 
این دوربین ۸ مگاپیکسلی در نور روشن در گرفتن عکس های واضح خوب عمل کرد. اما در صحنه هایی که نور کمه با توجه به اینکه فلاش هم نداره، این دوربین عکس های ناواضحی می گیره. وقتی که من ازش به عنوان دوربین جلو استفاده کردم، سلفی خوبی گرفتم، هرچند دوست داشتم تیزی بیشتری رو روی صورتم ببینم. اما در کل برای همچین تبلتی دوربین خوبیه.
چندتا از عکسهایی که با این تبلت گرفتم رو در زیر ببینید
 
 

عمر باتری

Yoga Tab 3 یه باتری ۶۲۰۰ میلی آمپری داره که با داشتن عمر باتری خارق العاده ۱۵ ساعتی (درحالت مصرف عادی) از همه تبلت ها جلو زد تا بادوام ترین باتری تبلتی باشه که من تا به حال آزمایشش کردم. دومین باتری با دوام در تبلت های لنوو به Yoga Tablet 10 HD+ متعلقه که با باتری ۹۰۰۰ میلی آمپری مربوط به سال ۲۰۱۴ هست.
من در طول مدتی که این تبلت دستم بود طی آزمایش ما که تا آخرین نفس دستگاه انجام دادم و ویدئو رو به همراه وایفای پخش کردم، فیلم دیدم و بازی کردم و وب گردی کردم در طول این مدت استفاده روشنایی صفحه رو در بیشترین حدش قرار دادم، تقریبا ۸ ساعت دووم آورد. این خیلی بیشتر از آخرین مدل تبلت ها مثل Galaxy Tab S2 8.0 سامسونگ هست.
 
 
 

حرف آخر

Yoga Tab 3 به عنوان یه دستگاه با کاربری چندرسانه ای، بالاتر از تبلت های هم قیمت ۸ اینچی قرار می گیره و این بیشتر به لطف عمر باتری شگفت انگیز ۱۵ ساعتی اونه. من پایه نگهدارنده Yoga Tab 3 رو دوست داشتم و اون چیزیه که فکر می کنم هر تبلتی باید داشته باشه. بلندگوهای قرار گرفته در جلوی Yoga Tab 3 هم یکی از نقاط قوت اونه با صدای دالبی که پخش میکرد واقعا از تماشای فیلم و گوش کردن به موسیقی میشد لذت برد. من خیلی خوشحال می شدم اگه لنوو مدل پیشرفته تر این تبلت رو هم ارائه میکرد تا میشد با یکم پول بیشتر سخت افزار قوی تری رو هم تهیه میکردیم. ضمنا برای کسانی که صفحه نمایش بزرگتر لازم دارن این تبلت خوب سایز ۱۰ اینچی هم داره.
به طور کلی من از این تبلت راضی بودم و دوستش داشتم. شاید نشه باهاش بازی های سنگین رو به روونی اجرا کرد اما در نوع خودش بی نظیره. مخصوصا با طراحی خیلی خوبش.
 
امیدوارم بتونید از این بررسی توی انتخاب و خرید تبلت مورد نیازتون استفاده ببرید.
باتشکر از شرکت سازگار ارقام برای در اختیار گذاشتن این تبلت دوست داشتنی
 

نمایش بیشتر

‫۲ دیدگاه ها

  1. با تشکر از توضیحاتتون یک سوال داشتم اپلیکیشن دالبی تبلتم خاموش شده و نمیتونم استفاده کنم ازش لطفا راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا