اخبار

بروزرسانی اندروید مارشمالو، دسترسی اکسپریا زد ۵ به گوگل پلی استور را از بین می برد

 اندروید مارشمالو مدتهاست که برای تمامی دستگاه های اندرویدی عرضه شده و اکنون گوگل پیش نمایش اندروید N را نیز به توسعه دهندگان ارایه کرده است. اما هم اکنون صفحه پشتیبانی آنلاین سونی پر از داستان های مختلف کاربران اکسپریا زد ۵ است که بعد از دریافت بروزرسانی اخیر اندروید ۶٫۰ مارشمالو، با مشکل مواجه شده اند.
بر اساس شکایات اخیری که در صفحه پشتیبانی آنلاین سونی به ثبت رسیده است، هنگامی که کاربران بیلد جدید اندروید را نصب می کنند، یک پیام هشدار با مضمون اینکه گوگل پلی استور از کار افتاده است نمایش داده می شود. در همین حین کاربران این گوشی ها نمی توانند اپلیکیشن پلی استور را نیز باز کنند.
اما سونی چطور توانسته این مشکل را برطرف کند؟ این شرکت پیشنهاد کرده که اگر یک گوشی اکسپریا زد ۵ بعد از بروزرسانی به اندروید مارشمالو نتوانست گوگل پلی استور را باز کند، یک ریست کارخانه ای یا فکتوری ریست می تواند چاره کار باشد. اگر چه این روش توانسته مشکل بسیاری از کاربران را برطرف سازد، اما هنوز هم بسیاری از کاربران اکسپریا زد ۵ نمی توانند حتی بعد از انجام ریست کارخانه ای نیز به گوگل پلی استور دسترسی پیدا کنند.
 

اندروید مارشمالو
گوگل پلی استور

بر اساس پاسخ هایی که سونی در فروم پشتیبانی خود ارسال کرده است، بهترین روش برای حل این مشکل همگام سازی اکسپریا زد ۵ با دسکتاپ کامپیوتر و مراجعه به برنامه PC Companion سونی ست. کاربران می توانند از طریق آدرس (http://support.sonymobile.com/gb/tools/pc-companion) به این بخش دسترسی پیدا کنند و با استفاده از این برنامه، کاربران قادر خواهند بود که اندروید ۶٫۰ مارشمالو را یک بار دیگر روی دستگاه های خود نصب کنند اما این بار قابلیت دسترسی به گوگل پلی استور را از دست نخواهند داد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا