اخبار

تاریخ ورود کمپانی شیائومی به بازار ایالات متحده اعلام شد؛ این بار تصمیم قطعی است

کمپانی شیائومی (Xiaomi) در مدت زمان کوتاهی موفق شده است که علاوه بر تسخیر بازار میلیارد نفری کشور چین، از مرزهای این کشور خارج شود و انواع بازارهای آسیایی و اروپایی کوچک و بزرگ را تحت تسلط خود درآورد. اما هنوز هم یکی از بزرگترین و مهمترین بازار محصولات الکترونیکی جهان، یعنی ایالات متحده‌ی آمریکا باقی مانده است تا شیائومی بتواند ادعای گسترش جهانی داشته باشد.
دیوایس‌های تولید شده توسط کمپانی شیائومی ابتدا با شعار قیمت ارزان وارد بازار شدند. این قیمت به قدری نسبت به مشخصات سخت افزاری به کار رفته در آنها، پایین بود که خیلی از کاربران حتی ترجیح می‌دادند که چند دیوایس اضافه هم از این برند خریداری کنند تا اگر قیمت آن به صورت ناگهانی بالا رفت، آنها این فرصت طلایی را از دست نداده باشند!
اما این قیمت پایین رفته رفته با افزایش کیفیت و مدرن‌تر شدن طراحی هم همراه شد و کار به جایی رسیده است که اسمارت فون‌های شیائومی در کنار برندهایی نظیر هواوی می‌توانند در میدان رقابت با ابر برندهایی نظیر سامسونگ و اپل دوام بیاورند. اما کمپانی شیائومی هم در کنار هواوی برای این که بتواند حضور قدرتمندانه‌ای در بازار تلفن‌های همراه و دیگر گجت‌های الکترونیکی هوشمند در جهان داشته باشد، لازم است که وارد بازار کشور آمریکا شود و با غول‌های سیلیکون ولی و دیگر رقبای برتر خود دست و پنجه نرم کند.
 

هیوگو بارا: کمپانی شیائومی دیگر نمی‌تواند خارج از بازار آمریکا باقی بماند

تاریخ ورود کمپانی شیائومی به بازار ایالات متحده اعلام شد؛ این بار تصمیم قطعی است
 
تا به حال بارها این شایعه مطرح شده است که شیائومی به زودی وارد ایالات متحده خواهد شد و همه‌ی ما دیده‌ایم که این اتفاق نیافتاده است. اما گویا قرار است که این بار دیگر این قدم مهم توسط این برند چینی برداشته شود و این موضوع را یکی از مدیران شیائومی به ما اطلاع داده است. آقای هیوگو بارا (Hugo Barra) مدیر بخش گسترش مرزهای جهانی کمپانی شیائومی در گفتگویی که اخیرا به خبرگزاری بلومبرگ داشته است، اعلام کرده که شیائومی دیگر نمی‌تواند ورود به بازار ایالات متحده‌ی آمریکا را به تاخیر بیاندازد، زیرا بازار این کشور، یک بازار بسیار مهم برای تولیدکنندگان محصولات الکترونیکیِ مخصوص مصرف کننده است.
آقای بارا در ادامه می‌گوید که به محض ورود کمپانی شیائومی به کشور آمریکا، این برند چینی با حضور گسترده و به صورت فعال، از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات و مطرح کردن نام محصولات خود استفاده خواهد کرد. همچنین قرار است در ماه اکتبر و به صورت اختصاصی، یک محصول جدید در کشور آمریکا رونمایی شود که البته او توضیح نداده است که این محصول چه چیزی خواهد بود؛ با توجه به این تنها کمتر از یک ماه و نیم به فرا رسیدن ماه اکتبر باقی مانده است، بنابراین مثل این که این بار دیگر قرار است که شیائومی تصمیم خود برای ورود به آمریکا را عملی کند.
شیائومی همین حالا هم از طریق فروشگاه آنلاین خود یعنی Mi.com، محصولاتی نظیر پاور بانک، هدفون و دنبال کننده‌های حرکات ورزشی خود را به کاربران آمریکایی می‌فروشد، اما با ورود رسمی این برند چینی و آغاز فروش گسترده‌ی اسمارت فون‌های شیائومی در ایالات متحده‌ی آمریکا، علاوه بر این که فروش کلی و درآمد شیائومی جهش شدیدی خواهد داشت، بازار رقابت برای برندهایی نظیر سامسونگ و اپل نیز فشرده‌تر خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا