اخبار

تا پایان سال جاری میلادی، ۳ الی ۴ میلیون موبایل پیکسل روانه بازار می شود

گوگل که کارش را به عنوان یک کمپانی تولیدکننده موتور جستجو شروع کرد، حالا به فعالیت در حوزه سخت افزار می پردازد و چندی پیش از موبایل های پیکسل و پیکسل اکس ال رونمایی به عمل آورد؛ موبایل هایی که در نقش پرچمداران کمپانی ساکن مانتین ویو ظاهرا می شوند و برای رقابت مستقیم با موبایل های گران قیمتی همچون آیفون توسعه یافته اند.
یکی از محدودیت های گوگل در سری موبایل های نکسوس، حضور کمرنگ این دستگاه ها در بازار و خرده فروشی ها بود که اجازه بلندپروازی را به گوگل و شرکایش نمی داد. و اگر بخواهیم صادق باشیم، به نظر نمی رسید که گوگل با برنامه نکسوس خود، به دنبال تولید موبایلی برای بازاری وسیع باشد. با این حال، حالا شرایط تغییر کرده و موبایل پیکسل گوگل قرار است در خرده فروشی های ایالات متحده و ۵ کشور دیگر عرضه شود. اما سوال اینجاست که گوگل چند واحد از موبایلش را خواهد فروخت؟
محققان DigiTimes تخمین می زنند که تعداد پیکسل های عرضه شده به بازار تا پایان سال جاری میلادی، به ۳ الی ۴ میلیون واحد خواهد رسید که رقمی مناسب به نظر می رسد؛ البته اگر این آمار حقیقت داشته باشد و تقاضای کافی نیز در بازار به وجود آید. اما این رقم در قیاس با کمپانی های بزرگ صنعت موبایل چگونه است؟ سامسونگ طی هر سه ماهه، ده ها میلیون موبایل گلکسی اس به بازار می فرستد و آیفون اپل هم در بازه زمانی مشابهی، ۴۰ الی ۶۰ میلیون واحد می فروشد.
بنابراین باید با خود روراست بود و گفت که موبایل پیکسل گوگل قطعاً نمی تواند از همین آغاز به محبوبیت پرچمداران کمپانی های مورد اشاره برسد. ضمناً فراموش نکنیم که موبایل های کره ای ها و ساکنین کوپرتینو، سال ها در مرحله تحقیق و توسعه بوده اند که توانسته اند به چنین آمار شگرفی دست پیدا کنند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا