اخبار

تبدیل سندهای گوگل به سندهای مایکروسافت آفیس

در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که چطور به راحتی بتوانید سندهای گوگل را به سندهای آفیس تبدیل کنید.
کلیک – Google Docs، Sheets، Slides و سایر نرم‌افزارهای گوگل، سندها را به صورت پیش‌فرض با فرمت فایل‌های گوگل ذخیره می‌‌کنند. اما شما می‌‌توانید این سندها را در قالب فایل‌های مایکروسافت آفیس در کامپیوتر خود ذخیره نمایید. چه یک سند باشد، چه کل کتابخانه سندهای گوگل این کار به راحتی قابل انجام است.
حتی اگر شما از گوگل درایو به منظور سینک کردن (Sync) سندهای خود با PC یا Mac استفاده می‌‌کنید، فایل‌های .gdoc که بر روی کامپیوتر شما قرار دارند فقط به وب سایت Google Docs لینک داده می‌‌شوند. چنانچه قصد داشته باشید تا این مستندات را به عنوان فایل‌های حقیقی دانلود نمایید به طوری که بتوانید آن‌ها را توسط نرم‌افزارهای آفیس ویرایش کنید، بنابراین باید دستورالعمل‌های زیر ا انجام دهید:
دانلود کردن یک یا چندین سند از گوگل درایو
به وب سایت گوگل درایو بروید و وارد حساب کاربری خود شوید. فایل مورد نظر را که قصد دانلود آن را دارید، پیدا کنید و آن را انتخاب نمایید. شما می‌‌توانید با فشردن کلید ctrl در سیستم‌عامل ویندوز (کلید cmd در سیستم‌عامل Mac) بر روی چندین فایل کلیک کرده تا چندین فایل را به صورت یک جا انتخاب کنید.
سپس بر روی سند انتخاب شده کلیک راست نمایید یا بر روی دکمه منو در گوشه بالا سمت راست صفحه گوگل درایو کلیک کرده و سپس گزینه Download را انتخاب نمایید. با انجام این کار مرورگر شما سندها را با فرمت‌های مایکروسافت آفیس دانلود خواهد کرد. این فرمت‌ها شامل .docx برای سندهای نرم‌افزار Word، .xlsx برای فایل‌های نرم‌افزار اکسل و فرمت .pptx برای فایل‌های نرم‌افزار پاورپوینت است. در صورتی که چندین فایل را به صورت همزمان انتخاب کرده باشید مرورگر شما یک فایل با پسوند .zip که شامل سندهای انتخاب شده در فرمت آفیس است، دانلود می‌‌کند.
 
تبدیل فایل های گوگل به آفیس
 
دانلود یک سند برای ویرایشگر
شما می‌‌توانید در عین حال که مشغول ویرایش یک فایل هستید آن را مستقیما به فرمت مایکروسافت آفیس تبدیل کنید. برای این منظور ابتدا سند مورد نظر را در یک ویرایشگر مناسب باز کنید. شما می‌‌توانید این کار را با دوبار کلیک کردن بر روی سند .gdoc موجود در کامپیوتر خود انجام دهید. (البته در صورتی که با گوگل درایو همگام شده باشد.)
بر روی File > Download As  کلیک کنید. از زیر منوی ظاهر شده بر اساس نوع فایل خود یکی از نرم‌افزارهای Word،  Excel یا Powerpoint را انتخاب نمایید. مرورگر شما فایل را بر روی کامپیوتر دانلود می‌‌کند. هم‌چنین شما می‌‌توانید سندهای خود را در قالب فرمت‌هایی همچون PDF، OpenDocument، plaintext و Rich text نیز ذخیره نمایید.
 
تبدیل فایل های گوگل به آفیس
 
دانلود تمام سندهای گوگل به شکل سندهای آفیس
به منظور تبدیل کردن سندهای گوگل به سندهای مایکروسافت آفیس به صورت یک جا به وب سایت Google Takeout  بروید. Google Takeout در حالت عادی تمایل دارد تا از تمام اطلاعات شما در چندین سرویس مختلف گوگل خروجی بگیرد یا اصطلاحا Export نماید. بنابراین فقط بر روی گزینه Select None که در قسمت بالای پنجره قرار دارد، کلیک نمایید.
 
تبدیل فایل های گوگل به آفیس
 
به پایین صفحه بیایید و گزینه Drive را انتخاب کنید. در صورتی که تمایل به دیدن جزییات بیشتری در مورد این فرایند دارید بر روی فلش کوچکی که در سمت راست این پنجره قرار دارد کلیک کنید. Google Takeout از تک تک فایل‌ها ک درگوگل درایو وجود دارند خروجی گرفته و تمام سندها را به فرمت فایل‌های مایکروسافت آفیس تبدیل می‌‌کند.
 
تبدیل فایل های گوگل به آفیس
 
زمانی که تنظیمات مورد نظر را در این پنجره انجام دادید بر روی گزینه Next کلیک کنید و در صفحه بعد گزینه Create Archive را برگزینید. با این کار گوگل آرشیوی از تمام اسناد شما فراهم کرده و برای دانلود آن لینکی را به شما ارائه می‌‌دهد.
 
تبدیل فایل های گوگل به آفیس
 
تبدیل یک سند به فرمت آفیس و قرار دادن آن در گوگل درایو
گوگل به شما اجازه خواهد داد تا با سندهای آفیس به صورت مستقیم در گوگل درایو کار کنید. ( البته در این مود باید از افزونه گوگل کروم متشکر بود.) اما هیچ راهی وجود ندارد تا بدون دانلود کردن یک سند آن را به فرمت سند مایکروسافت آفیس تبدیل نمایید.
در صورتی که تصمیم دارید تا یک سند را به یک فایل آفیس تبدیل نموده و آن فایل هم‌چنان در گوگل درایو قرار داشته باشد، بنابراین نیاز است که با استفاده از یکی از روش‌های بالا سند مورد نظر را دانلود نمایید. فایل  آفیس دانلود شده خود را در داخل یک پوشه در گوگل درایو کامپیوتر خود قرار دهید با این کار این فایل به عنوان یک فایل آفیس با گوگل درایو شما همگام خواهد شد.
علاوه بر این شما می‌‌توانید سند آفیس را از طریق وب سایت گوگل درایو آپلود نمایید. اما به منظور این کار نیاز است ابتدا بخش settings گوگل درایو را در وب مشاهده کنید و تیک گزینه Convert uploaded files to Google Docs editor format را بردارید. در صورتی که این کار را انجام ندهید فایل آفیس آپلود شده به یک سند گوگل (Google Doc) تبدیل خواهد شد.
 
تبدیل فایل های گوگل به آفیس
 
زمانی که تنظیم بالا را تغییر دادید شما می‌‌توانید سندهای آفیس را کشیده و در صفحه وب سایت گوگل درایو رها کنید با بر روی گزینه New > File Upload در گوگل درایو کلیک کرده و سندهای آفیس خود را انتخاب نمایید. پس از انجام این کار سندهای مورد نظر در گوگل درایو آپلود خواهند شد و به عنوان سندهای آفیس ذخیره می‌‌شوند.
 
تبدیل فایل های گوگل به آفیس
 
اگر تصمیم دارید از Google Docs به مایکروسافت آفیس ۳۶۵ و OneDrive مهاجرت کنید، شما می‌‌توانید تمام سندهای تبدیل شده خود را در داخل پوشه OneDrive قرار دهید. این سندها به راحتی در حساب OneDrive شما آپلود خواهند شد و شما خواهید توانست آن‌ها را از طریق  Office Online ویرایش کنید و از طریق اپلیکیشن‌های مایکروسافت آفیس در گوشی‌های هوشمند از آن‌ها استفاده نمایید.
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا