اخبار

تحلیل گران وجود سنسور های اپتیکال مربوط به سلامت در iWatch اپل را تایید می کنند


گزارشی از تحلیل گران الکترونیک Sun Chang Xu از سایت چینی Electrical Engineering Times, وجود سنسورهای اپتیکال را بر روی ساعت هوشمند اپل موسوم به iWatch را تایید می کند که به کاربران اجازه می دهد تا معیارهای مرتبط با سلامت خود را نظیر سطح O2 (Oxygen) بدن و ضربان قلب را کنترل کنند. اپل امیدوار بود تا ساعت هوشمند خود را برای بیماران دیابتی نیز, به جهت کنترل میزان قند خون با روشی غیر تداخلی (بدون استفاده از سوزن) آماده کند. پس از آن شرکت Google لنزهای چشمی را طراحی و توسعه داد که توانایی اندازه گیری سطح قندخون کاربر را داشت.
اما اپل نیز همانند دیگر کمپانی ها به این مهم دست یافت که مانیتورینگ ارکان سلامتی بدن با روش های غیر تداخلی چندان دقیق نیست. با در نظر گرفتن این که مبتلایان به دیابت برای اندازه گیری مقدار انسولین مورد نیازشان, احتمالا دچار مشکل شوند, احتمالا اپل خود را از دردسرهای آینده این ویژگی مبرا ساخته و اعلام کرد که این ویژگی در روی iWatch نخواهد بود.
شرکت Cupertino گروهی از کارشناسان را در زمینه سلامت انسان استخدام کرده است و انتظار می رود در IOS 8 برنامه ای تحت عنوان HealthBook عرضه شود که فشار خون, ضربان قلب, میزان کالری سوزانده شده و … را کنترل می کند. iWatch نیز به این سناریو با به کارگیری سنسورهای کنترل سلامت وارد شده است. مطمئنا در iWatch شاهد ویژگی های مربوط به سلامت خواهیم بود که در زندگی روزمره می توانند توسط هر فردی برای مانیتور وضعیت سلامتی خود به کار گرفته شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا