اخبار

تعداد دانلود بازی پوکمون گو از مرز ۷۵ میلیون عبور کرد!

این روزها در صفحات اصلی رسانه ها، مجلات و وب سایت ها، نام بازی جنجالی Pokemon Go به چشم دیده می شود! عنوان ویدیویی ای که توانست در روزهای اول انتشار خود، به قدری در میان گیمرها و کاربران تلفن هوشمند محبوب شود که رکودهای مختلفی را بکشند و آن ها را از آن خود کند. رشد و موفقیت این بازی به قدری سریع صورت گرفت که کمتر کسی تا به امروز، نام پوکمون گو را نشنیده است! علت فراگیر شدن این بازی زیبا، هنوز مشخص نیست و برخی از تحلیل گران تبلیغات فراوان آن بازی را، رمز موفقیت و محوبیت بازی پوکمون گو می دانند و برخی دیگر، تلفیق دنیای واقعی و دنیای مجازی را ایده طلایی سازندگان می دانند و دلیل موفقیت بازی را، این ایده کمیاب تصور می کنند. در هر صورت، روز به روز شاهد افزایش میزان دانلود بازی و کاربران آن می باشیم به طوری که در جدیدترین آمارهای منتشر شده، این عنوان بیش از ۷۵ میلیون بار دانلوده شده است.
این روزها بیشتر دارندگان تلفن هوشمند اندرویدی و آی او اس، مشغول تجربه بازی مهیج پوکمون گو هستند و روزانه خبرهای مختلفی در پیرامون آن در دسترس عموم قرار می گیرد. چندی پیش شرکت Sensor Tower، میزان دانلود بازی پوکمون گو، از تاریخ انتشار تا به امروز، را تخمین زده است. بنا به ادعای اعضای شرکت سنسور تاول، عنوان خاص Pokemon Go، تا به امروز بیش از ۷۵ میلیون بار دانلود شده و با گذشت زمان، به این ارقام اضافه می شود. این آمار مختص یک محل و کشور نبوده بلکه سراسر جهان را پوشش می دهد و بار دیگر، قدرت و ایده طلایی استودیوی سازنده بازی را، به رخ جهانیان و بازی سازان می کشد.
همچنین این آمار منتشر شده، مربوط به هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس در فروشگاه های اپل استور و گوگل پلی استور می شود. این در حالی است که بازی مهیج Pokemon Go، تنها در ۳۲ کشور، از ۱۰۰ کشور موجود منتشر شده است و مردمان سایر کشورها نظیر آمریکای جنوبی، همچنان اجازه دسترسی به بازی را ندارند.
آقای رندی نیلسون، رئیس کل کمپانی سنسور تاول، اعلام کرد:

در حال حاضر، بازی پوکمون گو در ۳۲ کشور از بیشتر از ۱۰۰ کشور، برای سیستم عامل آی او اس و اندروید در فروشگاه های اپل استور و گوگل پلی استور منتشر شده که بزودی در مناطق مختلف دیگر جهان، عرضه خواهد شد. هم اکنون در اغلب اپ استورهای موجود، بازی پوکمون گو در صدر پر دانلود ترین برنامه ها قرار گرفته است که کشورهای فرانسه و هنگ کنگ نیز، شامل این اتفاق می شود.

با انتشار بازی پوکمون گو در سایر نقاط جهان، همین اتفاق برای شبکه های آن مناطق نیز رخ خواهد داد و شاهد صدرنشینی آن خواهیم بود. به عنوان مثال، تنها چند روز پیش، عنوان مهیج پوکمون گو در کشورهای فرانسه و هنگ کنگ عرضه گشت که به سرعت، در صدر جدول پر دانلود ترین برنامه ها قرار گرفت.
علاوه بر این، پس از گذشت ۱۹ روز از انتشار بازی Pokemon Go، میزان دانلود این بازی مهیج به رقم ۵۰ میلیون رسید که در آن زمان، بیش از ۳۰ میلیون کاربر در سراسر جهان مشغول تجربه آن بودند. تا به امروز، هیچ کدام از عناوین موبایل های هوشمند نتوانستند به رکورد بازی پوکمون گو نزدیک شوند و قبل از انتشار این عنوان، رکورد بیشترین دانلود در اوایل زمان انتشار در دست بازی Color Switch بوده است که با گذشت ۷۷ روز از زمان انتشار آن، رمز ۵۰ میلیون بار دانلود را در کرده است.
http://click.ir/wp-content/uploads/2016/07/Pokemon-GO-Game.jpg
عرضه بازی پرطرفدار پوکمون گو در ارزش سهام شرکت سازنده یعنی نانتیک، تاثیر مثبتی گذاشته است. همچنین قبل از رسوایی خبر عدم همکاری کمپانی بزرگ نینتندو در ساخت این بازی، سهام این شرکت نیز مدتی با افزایش رو به رو شد. پس از اعلام رسمی کمپانی نینتندو در که ساخت بازی پوکمون گو هیچ نقشی نداشته است، ارزش سهام آن با کاهش مواجه شد به طوری که با گذشت زمان، همچنان شاهد افت ارزش سهام شرکت نینتندو هستیم.
عنوان جنجالی Pokemon Go برای اولین بار در تاریخ ۶ جولای سال میلادی جاری مصادف با چهارشنبه ۱۶ تیر ماه سال ۱۳۹۵، در استرالیا و نیوزیلند برای سیستم عامل آی او اس و اندروید عرضه گردید. استودیوی بازی سازی Niantic، توسعه دهنده و ناشر این عنوان ویدیویی فوق العاده محبوب می باشد که تا به امروز، طرفداران بی شماری را در سراسر جهان به دست آورده است که روزانه به تعداد آن ها افزوده می شود. پس از مشاهده موفقیت بازی در استرالیا و نیوزیلند، سازندگان تصمیم گرفتند که این بازی را به صورت آزمایشی در چند کشور دیگر نیز عرضه کنند که بار دیگر، با استقبال بی نظیر مردم مواجه شدند. استودیوی نانتیک در تلاش است که بزودی عنوان پوکمون گو را در تمامی جهان عرضه کند و موفقیت خود را دو چندان کند.
لازم به ذکر است که بازی محبوب و پرطرفدار Pokemon Go در کشور عزیزمان ایران نیز به صورت رسمی عرضه شده است و شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های گوشی تلفن هوشمند خود، گوگل پلی استور و اپل استور، اقدام به دریافت بازی کنید. در صورتی که شما، تازه این عنوان فوق العاده محبوب را دریافت کرده اید و آشناییت با آن ندارید، می توانید مقاله “نحوه انجام بازی جنجالی پوکمون گو در ایران”، نوشته خانم فروزان طاهری را مطالعه کنید.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا