اخبار

تقلب دانشگاه هاروارد در دنیای بازی های کامپیوتری!

معمولاً بحث تقلب بیشتر در رابطه با امتحانات مصداق می یابد و هنگامی که صحبت از امتحان به میان می آید ذهن همگان به سمت درس و کلاس و مدرسه متمایل می شود. البته نباید به همین راحتی از دانشگاه و امتحانات دشوار آن عبور کرد. چرا که در این مقطع تحصیلی بسیاری از کسانی که در ایام کودکی تقلب در امتحانات مدرسه را مورد آزمایش قرار داده اند این تقلب ها را در سطح وسیع تری در دوران دانشجویی خود تجربه می کنند (به عنوان مثال در اموری نظیر کپی کردن پایان نامه و سرقت هایی از این دست!). با این حال به ندرت پیش می آید که هیچ دانشگاهی در دنیای بازی های کامپیوتری دست به تقلب بزند. اما به تازگی یکی از دانشجویان دانشگاه هاروارد اقدام به انجام چنین عملی نموده به موجب این کار  برخی از دوستان خود را به درد سر انداخته است.
 
بازی Heroes of the Storm یکی از جدید ترین عناوین شرکت پر آوازه ی Blizzard به شمار می رود که از زمان انتشار رسمی آن به بازار زمان چندان قابل توجهی نمی گذرد. این بازی در سبک موبا ساخته شده است و به نظر می رسد که یکی از اهداف اصلی تولید آن رقابت با بازی Dota 2 (محصول پر سر و صدای شرکت Valve) برای جلب توجه مخاطبان اصلی این سبک باشد. البته شرکت Valve در طی سال های اخیر اقدامات گسترده ای را به منظور محبوبیت هر چه بیشتر بازی Dota 2 در میان گیمر ها به انجام رسانده است که از آن جمله می توان به برگزاری تورنمنت سالانه ی این بازی (تورنمنت اینترنشنال) اشاره کرد که از جوایز نقدی بسیار کلانی نیز بهره می برد. با این حال اعضای شرکت Blizzard به جای برگزاری مسابقات این چنینی برای بازی Heroes of the Storm به سراغ گیمر های دانشجو رفته اند و اقدام به برگزاری مسابقات بین دانشگاهی نموده اند. مسابقاتی که با نام Heroes of the Dorm شناخته می شود و چندی پیش شاهد آغاز فرآیند نام نویسی برای برگزاری دور جدید آن بودیم. در میان دانشگاه های واجد شرایط برای شرکت در این تورنمنت نام دانشگاه معتبر هاروارد نیز به چشم می خورد و در واقع تیم معرفی شده از سوی این دانشگاه یعنی تیم امبوش (کمین) موفق به حضور در دور یک شانزدهم نهایی مسابقات Heroes of the Dorm شده بود. اما به نظر می رسد که اعضای تیم کمین خود به تازگی کمین خورده اند و به موجب این اتفاق از دور مسابقات Heroes of the Dorm حذف شده اند. دلیل اصلی این امر هم تقلب یکی از اعضای این تیم به منظور شرکت در این مسابقات عنوان شده است. به این ترتیب که او در جریان برگزاری دور مقدماتی مسابقات Heroes of the Dorm اکانت بازی خود را با گیمر های حرفه ای تر از خود به اشتراک گذارده بود و در واقع این آن ها بودند که به جای او در این رقابت تنگاتنگ شرکت می کردند.
 
به این ترتیب شرکت Blizzard به محض آگاهی یافتن از این موضوع تیم منتخب دانشگاه هاروارد را از دور رقابت های امسال تورنمنت Heroes of the Dorm کنارگذاشت و در کنار آن به ذکر این نکته پرداخت که بازیکن خطا کار و همچنین سایر افرادی که با او در این تقلب شریک بودند حق شرکت در هیچ کدام از رقابت های آتی مربوط به تورنمنت های تسپا (تورنمنت های بین دانشگاهی Blizzard) را نخواهند داشت. در واقع این دانشجوی متقلب با این کار خود زحمات سایر هم تیمی هایش را هم به باد فنا داد و از آن بدتر این که تا زمان فارغ التحصیل شدن باید در حسرت حضور در رقابت های مربوط به تورنمنت های بین دانشگاهی باقی بماند. گفتنی است که پس از حذف شدن تیم منتخب دانشگاه هاروارد از رقابت های Heroes of the Dorm دو تیم گلدن میشاز از دانشگاه برکلی و تیم تیلت از دانشگاه ایندیانا به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا تیم برنده به عنوان جایگزین تیم منتخب داشگاه هاروارد در این رقابت ها انتخاب شود. البته تیم امبوش تنها تیم متقلب این دوره از مسابقات به شمار نمی رود و پیش از آن ها تیم هات بویز از دانشگاه میشیگان نیز بنا به دلایلی مشابه از دور مقدماتی رقابت های تورنمنت Heroes of the Dorm حذف شده بود. به هر حال به نظر می رسد که دانشجویان دانشگاه هاروارد بهتر است عمده توان خود را صرف تصاحب جوایز نوبل علمی نمایند و دور بازی های کامپیوتری و کسب جوایز مربوط به مسابقات آنلاین آن را خط بکشند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا