اخبار

تلفن هوشمند وان پلاس اکس در دو طرح Onyx و سرامیک تولید می شود

OnePlusX

وان پلاس اکس با هدف تنوع بخشیدن به محصولات کمپانی خود به صورت رسمی معرفی شد.این در حالی است که این کمپانی چندی پیش دو محصول دیگر با نام های وان پلاس وان و وان پلاس ۲ را پیشتر معرفی کرده بود. هنگامی که از وان پلاس رسمی پرده برداری شد، آن را به عنوان بهترین گوشی که میتوان با خرید آن در هزینه ها صرفه جویی کرد معرفی کردند. البته تهیه دستگاه مستلزم در اختیار داشتن دعوتنامه و منتظر ماندن در فهرستی طولانی و محدودیت جغرافیایی برای خرید بود که باعث عقب ماندن این گوشی از گردونه رقابت با رقبای بزرگ شد.با این وجود وان پلاس آمده است تا پرچمداران بزرگ بازار را به رقابت دعوت کند.
حال باید دید که آیا محصول جدید این کمپانی می تواند دوباره نام وان پلاس را بر سر زبان ها بیاورد .در ادمه به معرفی تلفن هوشمند وان پلاس اکس خواهیم پرداخت.
طراحی
ظاهر منحصر به فرد وان پلاس اکس یکی از خصوصیات آن برای فروش بالای آن است.وان پلاس اکس در دو طرح Onyx و سرامیک (به صورت محدود ) به خریداران عرضه می شود.این نامگذاری به دلیل مواد تشکیل دهنده بدنه این محصول است و به رنگ آن ها ارتباطی ندارد. مدل Onyx دارای فریم فلزی و بدنه ای از جنس شیشه با ظاهری بسیار شیک عرضه خواهد شد.
در مدل سرامیک وضعیت متفاوت است؛ وان پلاس اکس سرامیکی  دارای سطحی مقاوم با سختی موس ۸/۵ است . برای دستیابی به چنین سختی وان پلاس ترکیبی از موادی ویژه را تا ۱۴۸۲درجه ی سانتی گراد حرارت داده و سپس دو روز زمان صرف سرد کردنشان می نماید.با وجود آنکه شاید طرح سرامیکی به نظر شکننده برسد اما این طراحی برای یک گوشی موبایل بسیار زیبا است.هردو ورژن از این گوشی با انجام پرداخت ها و سیقل کاری های فراوان به طرح نهایی زیبا و چشم نوازی دست می یابند.
بدنه ی وان پلاس اکس ابعادی برابر با ۱۴۰ در ۶۹ در ۵.۹ میلیمتر دارد و وزن آن در مدل Onyx به ۱۳۸ گرم می رسد. دستگاه بسیار جمع و جور و شیک است و برای اینکه این موضوع را بهتر متوجه شویم باید گفت HTC One A9 هم با نمایشگری ۵ اینچی خود از وان پلاس طول و ضخامت بیشتری دارد.
نمایشگر
در وان پلاس  از نمایشگر OLED اکتیو ماتریکس استفاده شده است و با این کار خود وارد قلمرویی شده که سامسونگ در آن حکمرانی می کند. صفحه نمایش وان پلاس اکس ۵ اینچی  و با رزولوشن ۱۰۸۰p تراکم پیکسلی برابر با ۴۴۱ppi را به نمایش می گزارد.وان پلاس مدعی شده است نمایشگری بسیار پر نور را به کار بسته تا مشاهده ی آن در زیر نور خورشید به سادگی امکان پذیر باشد.
حافظه و پردازنده

وان پلاس اکس دارای پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۱ چهار هسته ای است که برای راه اندازی اندروید ۵٫۱ لالی پاپ کاملا توانا است ،اما ۶۴ بیتی نبودن این پردازنده آن را کمی قدیمی کرده است.دیگر خصوصیت سخت افزاری در وان پلاس اکس نیز می بایست به سه گیگابایت حافظه ی رم، ۱۶ گیگابایت حافظه ی داخلی و درگاه کارت حافظه ی میکرو SD اشاره کرد. وان پلاس اکس در اصل دو درگاه نانو سیم کارت دارد که یکی از آنها می تواند به عنوان ورودی کارت SD نیز استفاده گردد.

دوربین
وان پلاس اکس با یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی در جلو ارائه می شود که در برای گوشی هایی در رده خودش بسیار مناسب است. دوربین اصلی از سنسور ISOCELL تولید شده توسط سامسونگ قدرت می گیرد و فوکوس خودکار آن از نوع فازی بوده و سرعت عملی برابر با ۰.۲ ثانیه دارد.

باز شدن لنز دوربین f/2.2 است و خبری از فیلمبرداری ۴K‌ نیست و  ویدئوها با رزولوشن ۱۰۸۰p ثبت می شوند، اما شما این امکان را خواهید داشت تا ویدئو هایی با جلوه ی اسلوموشون تهیه نمایید و وان پلاس برای این کار گزینه هایی خاص دارد.

ویژگی های دیگر
اخرین ولی نه کم ترین ویژگی وان پلاس اکس باتری ۲۵۲۵ میلی آمپر ساعتی آن است که می تواند تا یک روز شما را از شارژ مجدد دستگاه بی نیاز کند.نسخه onyx این دستگاه در ۵ نوامبر در اروپا به قیمت ۲۶۹ یورو و در آمریکا در تاریخ ۱۱ نوامبر به قیمت ۲۴۹ دلار ارائه می گردد.البته درصورتیکه قصد خرید نسخه سرامیکی آن را دارید باید بدانید که این نسخه تنها به تعداد ۱۰۰۰۰ عدد تولید خواهد شد.فروش این نسخه به صورت دعوتنامه ای و از تاریخ ۲۴ نوامبر در اروپا و هند با قیمت ۳۶۹ یورو شروع می شود.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا