اخبار

توییتر بالاخره برای تولید محتوای ویدیویی به کاربران برتر خود پول پرداخت خواهد کرد

توییتر مدت‌ها به دنبال کاربرانی است که مانند کاربران برتر یوتیوب به تولید محتوا برای این شبکه اجتماعی بپردازند و درنتیجه مخاطبان زیادی نیز همراه با خود به این سرویس بیاورند. به منظور تحقق این خواسته توییتر اکنون در اقدامی مشابه با سیاست‌های یوتیوب، قصد دارد در کنار ویدیوهای تولید شده توسط کاربران خود، آگهی‌های تبلیغاتی نمایش دهد و بخشی از این درآمد را با تولیدکنندگان محتوا به اشتراک بگذارد. به نظر می‌رسد که پیشنهادهای توییتر برای کاربران بسیار وسوسه برانگیز خواهند بود.
 
در حال حاضر یوتیوب درآمدی که از فروش آگهی‌های تبلیغاتی بدست می‌آورد را بین تولیدکنندگان محتوا تقسیم می‌کند و اما سهم یوتیوب از این درآمد ۵۵ درصد و سهم کاربران ۴۵ درصد است. اما توییتر قصد دارد از روش دیگری برای تقسیم این درآمد استفاده کرده و ۷۰ درصد را به کاربران برتر خود بخشیده و تنها ۳۰ درصد از این درآمد را خودش برداشت کند.
 
این تصمیم گیری کاملا منطقی به نظر می رسد زیرا توییتر باید برای جذب تولیدکنندگان محتوا، پیشنهاد وسوسه برانگیزی به آنها بدهد. در حال حاضر توییتر در حوزه تولید محتوای ویدیویی در مقایسه با رقیبی همچون یوتیوب و حتی فیسبوک، حرفی برای گفتن ندارد. تصمیم توییتر برای پرداخت پول به تولیدکنندگان محتوا نیز بسیار دیرهنگام است بنابراین توییتر باید برای برابری با سایر رقبا از اقدامات هوشمندانه‌ای استفاده کند. پیش از این بسیاری از کاربران برتر توییتر از این شبکه درخواست تقسیم کردن درآمدها را داشتند اما به دلیل بی توجهی توییتر به سراغ سایر شبکه‌ها همچون یوتیوب رفته اند.
 
به گفته توییتر نیازی نیست که محتوای ویدیویی تولید شده مختص به توییتر باشد و کاربران می‌توانند ویدیوهای منتشر شده در سایر شبکه‌ها برای مثال یوتیوب را در این سرویس به اشتراک بگذارند. این فرآیند کاملا خودکار انجام می‌شود، یعنی کاربران مورد تایید تنها کافی است پس از آپلود ویدیو، روی گزینه “تقسیم درآمد” کلیک کنند. این قابلیت از سه شنبه هفته آینده برای کاربران ایالات متحده قابل استفاده خواهد بود.
 
باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا این اقدام دیر هنگام توییتر تاثیری در جذب کاربران برتر و تولیدکنندگان محتوا خواهد داشت یا نه.
 
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا