اخبار

جاسوسی یاهو از ایمیل کاربران به دستور سازمان اطلاعات آمریکا

یاهو به صورت محرمانه نرم‌افزاری را در اختیار سرویس اطلاعاتی آمریکا قرار داده است تا ایمیل کاربران را جستجو کرده و موضوعات مشخص را پیدا کنند.
دولت آمریکا به صورت محرمانه از یاهو این درخواست را کرده بود و یاهو نیز امکان جستجوی میلیون‌ها ایمیل را در اختیار سازمان‌های دولتی آمریکا قرار داده است. این موضوع را سه کارمند اسبق یاهو مدعی شده‌اند.
در حال حاضر مشخص نیست که مقامات دولتی دنبال چه موضوعی در ایمیل‌های یاهو بوده‌اند اما این شرکت اجازه داده تا تمامی ایمیل‌ها به صورت زنده توسط سازمان‌های دولتی جستجو شوند. رویترز که این خبر را اعلام کرده، نمی‌داند که آیا اطلاعاتی در اختیار سازمان اطلاعات آمریکا قرار گرفته است یا خیر. همچنین مشخص نیست که سازمان اطلاعاتی آمریکا با سایر شرکت‌ها مثل گوگل، مایکروسافت یا اپل نیز در ارتباط بوده است یا خیر. هر چند تمامی این شرکت‌ها هر گونه همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی را رد کرده‌اند.
شرکت‌های موبایل یا اینترنت آمریکایی در گذشته نیز با دولت برای در اختیار قرار دادن اطلاعات محدود همکاری داشته‌اند اما این سطح از اطلاعات و نیز امکان جستجوی آنلاین اطلاعات به صورت آنی در گذشته بی‌سابقه بوده است. کارشناسان معتقدند که سازمان‌های دولتی با سایر شرکت‌ها نیز با درخواستی مشابه در ارتباط بوده‌اند چرا که نتوانسته‌اند سرویسی که ایمیل هدف با آن ارسال شده را شناسایی کنند و البته با توجه به اینکه تمامی این درخواست‌ها از طریق FBI ارسال می‌شوند نمی‌توان متوجه شد که سازمان مورد نظر کدام یک از سازمان‌های دولتی بوده است.
 

منبع venturebeat
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا