اخبار

جزئیات Nintendo NX پاییز امسال مشخص خواهد شد

اگر به خاطر داشته باشید نینتندو چند ماه پیش اعلام کرد که کنسول جدید Nintendo NX در سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد. این موضوع برای بسیاری از گیمرها که انتظار معرفی Nintendo NX در سال ۲۰۱۶ را می‌کشیدند ناراحت‌کننده بود. بااین‌حال هنوز خیلی‌ها امیدوار بودند که حداقل نینتندو در نمایشگاه E3 2016 نسخه‌ای اولیه از این کنسول بازی را به نمایش درآورد. البته متاسفانه نینتندو حتی این کار را هم نکرد.
شایعاتی مطرح شده که دلیل معرفی شدن Nintendo NX در سال ۲۰۱۷ به‌جای امسال، تلاش کمپانی نینتندو برای اضافه کردن تکنولوژی واقعیت مجازی به این کنسول بازی است. این نظریه با توجه به این‌که سونی هدست واقعیت مجازی Playstation VR را دارد و مایکروسافت هم از بازی‌های واقعیت مجازی روی کنسول Xbox خود پشتیبانی خواهد کرد، به نظر منطقی می‌رسد. البته شانس زیادی هم وجود دارد که این حدس درست از آب درنیاید. مدیر دفتر امریکای نینتندو، «رجی فلس-ایمی» (Reggie Fils-Aime)، در مصاحبه‌ای موضع این کمپانی را در مورد واقعیت مجازی روشن کرده است. از سخنان او این‌گونه به نظر می‌رسد که نینتندو معتقد است تکنولوژی واقعیت مجازی هنوز برای ورود به جریان اصلی بازار آماده نیست. بنابراین به نظر نمی‌رسد نینتندو به این زودی‌ها قصد سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی واقعیت مجازی را داشته باشد.
فلس-ایمی همچنین پیش‌ازاین در مصاحبه‌ای مطرح کرده بود که هدف نینتدو از تولید Nintendo NX تمرکز بیشتر روی بازی‌ها و محتوا و توجه کمتر به مشخصات فنی است. مایکروسافت در طول نمایشگاه E3 امسال از کار کردن روی پروژه‌ای به نام «اسکورپیو» (Project Scorpio) خبر داد که در واقع نسخه‌ی ارتقا یافته‌ای از کنسول Xbox One است. حتی سونی هم در تایید شایعه‌ی تولید نسخه‌ای ارتقا یافته از کنسول PS4 به قدرت سخت‌افزاری بیشتر آن اشاره کرده است. ولی به نظر می‌رسد نینتندو در مسیر کاملا متفاوتی قدم برمی‌دارد. فلس-ایمی در مصاحبه‌ی خود گفته «مسئله‌ی ما مشخصات سخت‌افزاری و ترافلاپس نیست. قدرت یک سیستم خاص برای ما اهمیت ندارد. دغدغه‌ی ما محتواست. تمرکز ما روی آوردن بهترین سرگرمی‌ها به پلتفرم نینتندو Wii U و در آینده NX خواهد بود. بنابراین برای ما سخنانی که سونی و مایکروسافت درباره‌ی تولید سیستم‌های جدید می‌زنند جنگی است که به خود آن‌ها ربط دارد.» البته این سخنان به این معنی نیست که Nintendo NX سیستم ضعیفی خواهد بود. ولی درهرحال به نظر نمی‌رسد رؤیای کسانی که انتظار دارند این کنسول تنها با اتکا به قدرت سخت‌افزاری در برابر سونی و مایکروسافت بایستد به حقیقت بپیوندد.
 

ps4-xbox-one

 
 
البته خبر خوب این است برای روشن شدن جزئیات بیشتر در مورد کنسول Nintendo NX نباید انتظار زیادی بکشیم. بر اساس گفته‌ی مدیرعامل نینتندوی کانادا، «پیر-پال ترپنیر» (Pierre-Paul Trepanier) این کمپانی قصد دارد پاییز امسال با جزئیات بیشتری در مورد Nintendo NX صحبت کند. البته این خبر هنوز از سوی نینتندوی ژاپن و آمریکا تایید نشده ولی با توجه به جایگاه ترپنیر می‌توان آن را رسمی تلقی کرد.

منبع: Ubergizmo

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا