آموزش و ترفنداخبار

چگونه حالت نمایش رنگ sRGB در وان پلاس ۳ را فعال کنیم؟

وان پلاس ۳ بدون شک یکی از بهترین غافلگیری‌های سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود: تلفن هوشمندی با نصف قیمت رقیبان ۵٫۵ اینچی، شامل طراحی لوکس بوده و به لطف چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰ عملکرد بسیار خوبی دارد. دوربین و حسگر اثرانگشت این محصول نیز از جمله نقاط قوت آن به‌حساب می‌آیند. بزرگ‌ترین مشکل وان پلاس ۳ در بخش صفحه نمایش و نوع درجه‌بندی خاص آن است. متاسفانه حالت نمایش رنگ sRGB به‌خوبی در صفحه نمایش وان پلاس ۳ پشتیبانی نمی‌شود.
صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی آمولد وان پلاس ۳ رنگ‌های شادابی را با طبع سفید مایل به آبی روشن تولید می‌کند و متاسفانه پشتیبانی خوبی از استاندارد جهانی و پذیرفته شده حالت نمایش رنگ sRGB ندارد. خوشبختانه مسئولان این کمپانی پس از شکایت کاربران از این موضوع، به‌سرعت دست به کار شدند و در یک آپدیت نرم افزاری این مشکل را رفع کردند؛ این آپدیت OTA در حال ارسال شدن به‌تمامی دارندگان وان پلاس ۳ است.
حالا با نصب این آپدیت کاربران می‌توانند بین دو حالت پیش‌فرض تصاویر بیش از حد اشباع شده و یا تصاویر بالانس و مناسب در حالت نمایش رنگ sRGB جابجا شوند. اگر شما نیز یکی از دارندگان تلفن هوشمند وان پلاس ۳ (OnePlus 3) هستید، باید راهکار ساده‌ای را جهت استفاده از حالت نمایش رنگ sRGB پیگیری کنید.
توجه: قبل از پیگیری این مراحل حتما باید حالت توسعه دهنده را در تلفن هوشمند خود فعل کنید. بدین منظور به بخش Settings > About رفته و بر روی گزینه Build Number هفت بار لمس کنید.
در ادامه با آموزش تصویری و مرحله به مرحله فعال سازی این حالت همراه ما باشید:

۱- ابتدا به بخش تنظیمات بروید. ما این کار را با نمایش منوی تنظیمات سریع اندروید (دو بار اسلاید از بالای صفحه به پایین) و انتخاب آیکون چرخ دنده انجام دادیم.
 
حالت نمایش رنگ sRGB
۲- در پایین لیست تنظیمات اندروید، گزینه Developer Options را انتخاب نمایید.
حالت نمایش رنگ sRGB
۳- مطابق تصویر زیر، باید گزینه Picture Color Mode را پیدا کنید.
حالت نمایش رنگ sRGB
۴- این گزینه را فعال کنید تا از این به بعد دستگاه شما از حالت sRGB استفاده کند. و تمام!
حالت نمایش رنگ sRGB
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا